مواد لازم

کوکی با نشاسته ذرت

۱۰
مواد اصلی
کره نرم شده
۱۲۵ گرم
روغن مایع
یک استکان
تخم مرغ
۲ عدد
پودر قند
یک پیمانه
بیکینگ پودر
یک قاشق چای خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
نشاسته ذرت
۴۰۰ گرم
آرد
یک قاشق چای خوری
شکلات تخته ای
۶۰ گرم
کلمات کلیدی

کوکی با نشاسته ذرت

شیرینی شیرینی خشک
طرز تهیه

کوکی با نشاسته ذرت

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
برای تهیه کوکی نشاسته ای خوشمزه ابتدا کره را به همراه روغن، تخم مرغ، بکنیگ پودر، وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.
۲
پس از اینکه مواد یکدست شدند، نشاسته ذرت را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. پس از اینکه نشاسته با دیگر مواد یکدست شد، آرد را پس از الک کردن، کم کم اضافه کرده و با خمیر مخلوط می کنیم.
۳
توجه داشته باشید که در پایان باید خمیری نرم و یکدست داشته باشیم که به دست نچسبد. اگر بیش از حد آرد اضافه کنیم خمیر سنگین و خشک می شود. در ادامه فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.
۴
در این مرحله سینی فر را خارج می کنیم و آنرا با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه به اندازه یک گردوی بزرگ از خمیر بر میداریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس آنرا کمی فشار می دهیم و در سینی فر قرار می دهیم.
۵
به همین ترتیب تمام خمیر را آماده می کنیم و در سینی فر می چینیم. در ادامه سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند، سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند.
۶
در همین حین شکلات تخته ای را درون یک کاسه می ریزیم و به روش بن ماری ذوب می کنیم، سپس درون قیف می ریزیم. حالا روی شیرینی ها را با شکلات تزیین می کنیم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در پایان شیرینی ها را در ظرف می چینیم.
نظرات دستور پخت

کوکی با نشاسته ذرت