مواد لازم

رول دارچینی کشمشی

۴
مواد لازم خمیر
آب ولرم
یک چهارم پیمانه
خمیر مایه فوری
یک قاشق غذا خوری
شکر (برای خمیرمایه)
یک قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۲ عدد
کره
۹۰ گرم
وانیل
یک چهارم قاشق چای خوری
شکر (برای خمیر)
یک دوم پیمانه
آرد سفید
۴ پیمانه
شیر
سه چهارم پیمانه
مواد لازم میانی
شکر قهوه ای
یک پیمانه
دارچین
۲ قاشق غذا خوری
کره
۶۰ گرم
کشمش
به مقدار لازم
پودر گردو
به مقدار لازم
طرز تهیه

رول دارچینی کشمشی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
اول یک چهارم پیمانه آب ولرم رو تو یه ظرف بریزید خمیر مایه و یه قاشق شکر بریزید در ظرف رو بذارید تا خمیر مایه عمل بیاد(گرمای آب در حدی باشه که بتونید انگشتتون رو پنج ثانیه توش نگه دارید)
۲
کره را از قبل در دمای محیط گذاشته تا نرم شود سپس داخل کاسه ریخته و به آن تخم مرغ و شکر و شیر و وانیل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم پس از اینکه خمیر مایه عمل آمد آن را اضافه کرده و شروع به اضافه کردن آرد می کنیم. آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر جمع شود میزان اضافه کردن آرد به جنسش بستگی دارد ممکنه یکم بیشتر یا کمتر از میزان گفته شده در دستور آرد بخواهد. وقتی خمیر جمع شد بذاریدش روی سطح کار و ۱۰ دقیقه ورز بدید بعد داخل کاسه چرب شده بمدت ۲ ساعت قرار بدید تا خمیر حجیم بشه.
۳
شکر قهوه ای را با دارچین مخلوط کنید و کنار گذاشته. کره را ذوب کنید و کنار بذارید
۴
وقتی خمیر حجم گرفت پف آن را با مشت بگیرد و روی سطح کار باز کنید به صورت مستطیل نازک بعد کره ذوب شده خنک را روی خمیر بمالید بعد از مخلوط شکر و دارچین روی شیرینی بپاشید واگر گردو هم استفاده می کنید با همون شکر و دارچین اضافه کنید شروع به رول کردن خمیر کنید و به شکل گرد در بیارید مثل عکس بعد روش رو کشمش بریزید.
۵
در آخر شیرینی هارو بذارید تو ظرف فر که چربش کردید حتما نیم ساعت قبل فر رو گرم کرده باشید و شیرینی هارو داخل فر بذارید با دمای صدو نود درجه سانتی گراد.
۶
بیست دقیقه داخل فر باشه کافیه البته تست کنید با خلال چوبی که خام نباشه من پنج دقیقه آخر روش کره مالیدم میتونید از همون اول بزنید وقتی ام از فر در آوردم روش شربت شیرینی ریختم که اونم اختیاریه من دوست دارم چون شیرینی رو براق می‌کنه و خوش طعم.
نظرات دستور پخت

رول دارچینی کشمشی