عکس خورشت مرغ افشاری
خورش یا خورشت مرغ افشاری مجلسی یکی از آن غذاهایی است که از قدیم‌الایام برای مراسم عزا و عروسی برای پذیرایی از مهمانان سرو می‌شده است. 
...
مواد لازم

خورشت مرغ افشاری

۶
مواد اصلی
سینه مرغ یا ران
۶ تکه
پیاز بزرگ
۱ عدد
سیر
۳ حبه
قیسی
۱۰ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۳ قاشق غذا خوری
شیر نارگیل (اختیاری)
۴ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظ
۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
ادویه کاری
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

خورشت مرغ افشاری

مرغ مجلسی خوراک مرغ خورش مرغ وعده نهار وعده شام
طرز تهیه

خورشت مرغ افشاری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
در مرحله اول برگه‌های قیسی را در آب خیس کنید تا نرم شوند.
۲
مرحله دوم؛ مرغ را در آب و نمک بخوابانید راز درست کردن خوشمزه‌ترین مرغ دنیا برای انواع خورش مرغ یا چلو مرغ و زرشک پلو این است که ۳۰ دقیقه مرغ را در یک آب و نمک ساده بخوابانید. سپس مرغ را خوب بشورید
۳
پیاز را نگینی یا خلالی نازک و یکدست خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا تفت بخورند و سبک شوند. وقتی پیازها طلایی شدند حبه‌های سیر را هم خرد کنید و به پیاز اضافه کنید.
۴
وقتی بوی سیر بلند شد تکه‌های مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. فلفل، زردچوبه، ادویه و نمک را اضافه کنید و تفت دهید. ادویه کاری برای خوشمزه شدن مرغ بسیار موثر است، آن را حذف نکنید.
۵
وقتی تکه‌های مرغ طلایی شدند مقداری آب جوش اضافه کنید تا حدی که فقط روی تکه‌های مرغ را بپوشاند. اجازه دهید مرغ روی شعله ملایم گاز خوب بپزد.
۶
در این فاصله رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. یک راز غلیظ شدن خورش مرغ اضافه کردن رب گوجه تفت داده شده به آن است.
۷
رب سرخ شده را به همراه قیسی‌ها به مرغ در حال پخت اضافه کنید. خورش را روی شعله ملایم گاز به مدت ۱ الی ۱ و نیم ساعت بپزید.
۸
در ۵ دقیقه پایانی پخت شیر نارگیل و در صورت تمایل کمی آبغوره به خورش اضافه کنید. یک راز و فوت و فن خوشمزه شدن خورش مرغ همین شیر نارگیل و البته زعفران دم کرده غلیظ است و یک راز دیگر خوشمزگی هم این است که مرغ روی شعله ملایم گاز و کم کم بپزد، در واقع زمان پخت مرغ در میزان خوشمزه شدن آن بسیار موثر است. خورشت مرغ افشاری یک خورش غلیظ و کم آب است. خورش مرغ افشاری را مثل انواع دیگر خورش مرغ و گوشت با انواع برنج پلو، زرشک پلو یا چلوی ساده سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

خورشت مرغ افشاری

بیشتر
سایر نکات

خورشت مرغ افشاری

استفاده از شیرنارگیل اختیاری است و میتوانید حذف کنید
عکس و تصاویر ارسالی از خورشت مرغ افشاری
نظرات دستور پخت

خورشت مرغ افشاری