عکس نان پرتقالی
نان پرتقالی یک نان خوشمزه با عطر پرتقاله که با چای داغ خیلی می چسبه. این نان خوش عطر را برای صبحانه ، عصرانه و میان وعده می تونید میل کنید.بافت نرم و پوکی دارد.
...
مواد لازم

نان پرتقالی

۸
مواد اصلی
آرد
۴ لیوان
شکر
۸ قاشق غذا خوری
شیر ولرم
نصف لیوان
آب پرتقال
نصف لیوان
روغن
۶ قاشق غذا خوری
تخم مرغ کامل(بعلاوه 1سفیده)
۱ عدد
مخمر
۲ قاشق مربا خوری
رنده پوست پرتقال
۲ قاشق غذا خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
نمک
یک پنس
مواد رومال:
زرده تخم مرغ
۱ عدد
شیر
۱ قاشق غذا خوری
عسل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان پرتقالی

عصرانه میان وعده صبحانه
طرز تهیه

نان پرتقالی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
شیر ولرم رو با یک قاشق از شکر و خمیر مایه مخلوط کنین و درشو با یه پیشدستی ببندین و ۱۰ دقیقه تا یک ربع صبر کنین تا عمل بیاد.
۲
تخم مرغ کامل+یک سفیده ،شکر ،نمک،وانیل و پوست پرتقال را در ظرف بزرگی بوسیله ی چنگال هم بزنید تا کاملا مخلوط بشوند.
۳
آب پرتقال،خمیر مایه عمل اومده و پف کرده رو به مواد قبلی اضافه کنید و باز هم کمی مخلوط کنید
۴
حالا سه لیوان آرد رو با خیال راحت داخل موادتون الک کنید و از اون به بعد خیلی با احتیاط آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر بدستتون نچسبه.
۵
حالا روغن رو اضاف کنید. مراقب باشید آرد کمی به خمیر اضاف کنید چون اگه آرد زیادی به خورد خمیرتون بدین خمیر لطافتش را از دست می دهد و سفت میشه. خمیر رو با دستهای چرب حسابی ورز بدین حدود ده دقیقه.
۶
بعد داخل یک کاسه ی بزرگ که خوب چربش کردین قرار بدین و روشو با سلفون بپوشونین و به مدت یک ساعت و نیم بزارید جای گرم تا پف کنه و حجمش تقریبا سه برابر بشه.
۷
بعد از این زمان، قالبتونو چرب و آردپاشی کنین. همینطور روی سطح کارِتون رو کاملا آرد پاشی کنین و پف خمیر رو با انگشتاتون بگیرین. خمیر رو به هر شکلی که دوست داشتین در بیارین و داخل قالبتون بذارین و روی اون رو با حوله ی نمدار بپوشونین و دوباره نیم ساعت بهش استراحت بدین تا پف کنه.
۸
فر رو با دمای ۱۷۵ درجه از یک ربع قبل گرم کنین و روی خمیرتون رو با زرده ی تخم مرغ و عسل و شیر رومال کنین. قالب نان را داخل فر حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت بپزین. زمانی که روی نونتون طلایی شد، نون پخته. بیرون بیارین و روی توری قرار بدین تا کاملا خنک بشه و بعد برش بزنین و میل کنین.
۹
اگر چونه ها رو کوچیک گرفتید زودتر می پزه من داخل فر دست‌ساز پختم و گریل کردم. چونه های من برای قالب ۲۴ گرد ۶ تا چونه ۱۳۵ گرمی بود.
سایر نکات

نان پرتقالی

داخل این نان می توانید از شکلات چیپسی یا کشمش هم استفاده کنید که طعمش رو خوشمزه تر می کنه.
نظرات دستور پخت

نان پرتقالی