عکس کلوچه یلدایی
کلوچه یلدایی تابه ای یه نوع شیرینی خوشمزه و خوش طعم مخصوص شب یلداست که
🍉بدون فر
🍉بدون همزن
🍉با مواد ساده
به راحتی درست میشه و سفره یلداتون رو زیباتر میکنه.
...
مواد لازم

کلوچه یلدایی

۶
مواد اصلی
آرد سفید
۲۰۰ گرم
تخم مرغ متوسط
۱ عدد
نشاسته
۱ قاشق غذا خوری سرپر
شکر
نصف لیوان
روغن مایع
نصف لیوان
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری سرپر
وانیل
نصف قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کلوچه یلدایی

شیرینی یلدا میان وعده عصرانه
طرز تهیه

کلوچه یلدایی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
همین اول کار بگم که نشاسته باعث میشه آرد کمتری استفاده کنید،بافت کلوچه لطیف تر بشه و روی کلوچه ها ترک بخوره. میتونید بجاش آرد بریزید. برای درست کردن این کلوچه خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب تخم مرغ، شکر و وانیل را خوب هم می زنیم تا رنگش روشن و کشدار شود یعنی تا زمانی که شکر کامل حل شود.
۲
بعد بکینگ پودر و روغن را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا اگر دانه شکری باقی مانده کامل حل بشود.
۳
سپس نشاسته و در انتها آرد را اضافه و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. آرد را تا جایی اضافه می کنیم که خمیر بدست نچسبد. زیادی هم اضافه کنید کلوچه ها خشک خواهند شد.برای من همین ۲۰۰ گرم کافی بود شما هم سعی کنید همین مقدار اضاف کنید.
۴
حالا خمیر آماده را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یکی رنگ خوراکی سبز و به دیگری رنگ خوراکی قرمز اضافه می کنیم و قشنگ ورز می دهیم تا همه خمیر رنگی شود.
۵
و درون #فردستساز قرار می دهیم یا داخل تابه با فاصله کنار هم می چینیم. داخل تابه هم کاغذ روغنی پهن کنید. زیر تابه شعله پخش کن می گذاریم و تابه را روی حرارت کم به مدت تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می گذاریم تا بپزند. حتما روی تابه دمکنی بگذرید. بعد از اینکه کلوچه ها پختند حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا کلوچه ها خنک شوند. به هیچ وجه دست نزنید چون کلوچه ها خیلی نرم هستند و ممکن است خراب شوند.
۶
صبر می کنیم تا به طور کامل خنک شوند. بعد از اینکه خنک شدند بین کلوچه ها را خامه قنادی یا کرمفیل می زنیم و یک کلوچه سبز و یک کلوچه قرمز روی هم قرار می دهیم و با سس شکلات تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این کلوچه های یلدایی خوشمزه و بدون فر لذت ببرید.
تصاویر مراحل تهیه

کلوچه یلدایی

بیشتر
نظرات دستور پخت

کلوچه یلدایی