عکس کاری لوبیا
ادویه کاری  یک نوع ترکیبی بوده که ترکیبات آن معمولا در مناطق مختلف متفاوت است و جزء  انواع خوش طعم کننده غذا می باشد که معمولا شامل زردچوبه، هل، دارچین، فلفل سیاه، فلفل شیرین، برگ گشنیز، رازیانه، شبدر و پودر چیلی می باشد. این ادویه علاوه بر اینکه طعم خوبی به غذای شما می دهد و بوی زهم گوشت را کم می کند خواص بی نظیری را برای بدن شما همراه دارد.
این خوراک هم غذایی هندی است که با ادویه های مختلف مزه دار شده و طعم ادویه کاری آن غالب هست.
#کاری_لوبیا
...
مواد لازم

کاری لوبیا

۲
مواد اصلی
لوبیا چیتی
۱ پیمانه
پیاز متوسط
۱ عدد
سیر
۲ حبه
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی
۱ عدد
ادویه کاری
۳/۴ قاشق غذا خوری
پودر زیره
نصف قاشق مربا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
طرز تهیه

کاری لوبیا

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
لوبیا را از ۴۸ ساعت قبل خیس کرده و چندین بار آبش را عوض کنید. سیر را ریز خرد کنید.گوجه فرنگی را رنده کنید. پیاز را هم رنده کنید.
۲
در قابلمه مناسبی پیاز رنده شده را با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سیر خرد شده و گوجه رنده شده را اضافه کنید و دو سه دقیقه دیگر تفت دهید.بعد رب گوجه را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا رنگ رب گوجه باز شود. بعد لوبیا چیتی،ادویه کاری،پودر زیره، نمک و فلفل را اضافه کنید ،به همراه دو تا ۳ لیوان آب آب که جوش آمد شعله را کم کنید تا خوراک با شعله ملایم بپزد و جابیفتد.
۳
نکته:در ابتدا نمک و فلفل را کم اضافه کنید و در اواخر پخت تست کنید اگر کم بود دوباره اضافه کنید. افزودن مقدار کمی پودر زنجبیل(۱/۴قاشق چایخوری) ذائقه ای هست،دوست داشتید می توانید اضافه کنید.
سایر نکات

کاری لوبیا

حواستون به مقدار آب خوراک باشه،اگر لازم داشت آب جوش اضافه کنید.
نظرات دستور پخت

کاری لوبیا