عکس کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی
با رعایت تمامی نکات  زیر یک کیک اسفنجی بسیار عالی با بافت فوق العاده و پف ۸ سانتی و بسیار به صرفه درست کنید که درتهیه کیک های تولد میتوانید از آن استفاده کنید.
هر تخم مرغ حداقل باید ۶٠ گرم وزن داشته باشد اگر تخم مرغ درشتی استفاده کنید که مجموع وزن تخم مرغ ها ٣٠٠ گرم شود، قطعا نتیجه و پف بهتری خواهید داشت اما حداقل  در مجموع ٢۵٠ گرم تخم مرغ نیاز دارید.
...
مواد لازم

کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی

۸
مواد اصلی
تخم مرغ بزرگ
۴ عدد
آرد (200گرم)
۱/۵ پیمانه
شکر دانه ریز(200گرم)
۱ لیوان
آب جوش (80گرم)
۱/۳ پیمانه
روغن مایع
۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر (5گرم)
۱ قاشق مربا خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی

کیک خانگی کیک اسفنجی کیک تولد کیک ساده
طرز تهیه

کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
در ابتدای شروع به کار، آرد ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و ۳ بار الک کنید تا آماده باشه و حین مخلوط کردن سایر مواد وقفه ای در مراحل تهیه کیک پیش نیاد
۲
سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید.سفیده های تخم مرغ را به همراه نیمی از شکر با همزنی که پره های کاملا تمیز و خشک دارد هم بزنید تا فرم بگیرد و حالت قله مانند پیدا کند و وقتی کاسه را برعکس می کنید از کاسه نریزد. ظرف حاوی سفیده را در یخچال قرار دهید تا سفیده آب نیندازد
۳
حالا زرده ها و مابقی شکر و وانیل را  تقریبا پنج دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که کرمی رنگ و حجیم شود و حالت روبانی داشته باشد.حتما ۵دقیقه بزنید تا حجیم شود.
۴
سپس به ترتیب روغن مایع و آب جوش را باید اضافه کنید. دقت کنید که زمانی که آب جوش را اضافه میکنید حتما همزن روشن باشد و حین اضافه کردن آب جوش، هم بزنید تا مخلوط زرده و آب جوش باهم ترکیب شوند. اگر بدون روشن بودن همزن این کار را انجام دهید زرده بخاطر داغی آب جوش ممکن است پخته شود.
۵
حالا آرد الک شده با بکینگ پودر را طی دو یا سه مرحله به مخلوط زرده اضافه کنید و با لیسک یا قاشق های چوبی هم بزنید .مخلوط را زیاد هم نزنید
۶
.کف قالب ٢٠ سانت با ارتفاع ده سانت کاغذ روغنی بیندازید.مواد کیک را داخل قالب بریزید. قالب را چند بار به سطح کار بکوبید تا هوای اضافی بین مواد خارج شود. مدت زمان پخت این کیک با این قالب  و دمای ١٨٠ درجه سانتیگراد، حدودا ۵٠ دقیقه است.
۷
🔆🤩شما با این دستور و فقط با ۴ تخم مرغ!! کیکی اسفنجی با ارتفاع ٨ سانت خواهید داشت.🤩🔆
سایر نکات

کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی

برای کاکائویی کردن کیک هم کافیه ۲ قاشق از آرد را بردارید و بجای آن پودر کاکائو بریزید.
این کیک داخل قالب ۱۸ حدود ۹/۵ سانت پف می کند
نظرات دستور پخت

کیک اسفنجی با پف ۸ سانتی