عکس شیرینی گردویی کاکائویی
این شیرینی با تخم مرغ کامل درست می شه بنابراین بوی زهم زرده نمی ده
...
مواد لازم

شیرینی گردویی کاکائویی

۱۵
مواد اصلی
تخم مرغ کامل
۲ عدد
شکردانه ریز
دوسوم پیمانه
پودر وانیل
یک هشتم قاشق چای خوری
آرد گندم
۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو
۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
نصف قاشق چای خوری
گردو خردشده
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

شیرینی گردویی کاکائویی

شیرینی شیرینی عید شیرینی گردویی
طرز تهیه

شیرینی گردویی کاکائویی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
برای شروع فر رو روشن می کنیم و روی درجه ۱۶۰ تنظیم می کنیم.
۲
تخم مرغ ها را داخل یک کاسه می ریزیم و وانیل رو بهش اضافه می کنیم. یه مقدار با چنگال یا همزن دستی با هم مخلوط می کنیم تا از حالت لختی در بیاد
۳
شکر رو کم کم بهش اضافه می کنیم و با همزن برقی به هم زدن ادامه میدیم اونقدر به همزدن ادامه میدیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر کم کم حجم بگیره و کرم رنگ و کشدار بشه.
۴
حالا بیکینگ پودر رو با آرد و پودر کاکائو مخلوط می کنیم و وقتی از الک رد کردیم به مخلوط اضافه می کنیم. با همزن دستی و یا لیسک مواد رو با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً یکدست بشه.
۵
سپس گردو هامون رو اضافه می کنیم.هرچی تکه های گردو درشت تر باشه، شیرنی آماده شده مون حجیم تر خواهد بود. مواد رو در حد مخلوط شدن با هم هم می زنیم.
۶
حالا با کمک دو تا قاشق مربا خوری یا دست چرب شده مون به اندازه ی گردو از مواد بر می داریم و روی سینی فر که کفش رو با کاغذ روغنی پوشوندیم، با فاصله می گذاریم.
۷
برای ده دقیقه سینی رو داخل فر از قبل گرم شده قرار می دیم ( ۵ دقیقه ی اول فقط شعله ی پایین و ۵ دقیقه ی دوم هر دو شعله) و بهش اجازه پخت میدیم.
۸
بعد از این مدت سینی رو از فر خارج می کنیم و اجازه میدیم تا کاملاً خنک بشه. بعد هم از کاغذ روغنی جدا می کنیم و داخل ظرف در دار نگهداری می کنیم و یا روی ظرف مورد نظر برای سرو رو تا موقع سرو سلفن می کشیم.
سایر نکات

شیرینی گردویی کاکائویی

اگر زمان پخت بیشتر از 10 دقیقه طول بکشه یا دما بالاتر از 160 درجه باشه ، داخل شیرینی خشک می شه بنابراین سر 10 دقیقه فر رو خاموش کنید .
اگر موقع خاموش کردن احساس کردیدسطح شیرینی نپخته و نرمه نگران نباشید چون پس از سرد شدن کاملا پوک و خوشمزه می شه
نظرات دستور پخت

شیرینی گردویی کاکائویی