عکس نان فرفری
من چون عاشق نون پختنم و مدام دنبال دستور نونهای جدید هستم این دستور از گوگل گرفتم و خودم درست کردم عالی بود امیدوارم شما هم درست کنید و لذتشو ببرید
...
مواد لازم

نان فرفری

۲
مواد اصلی
خمیر مایه فوری
دو ویک چهارم قاشق چای خوری
عسل
۱ قاشق چای خوری
شیر
۲/۳ پیمانه
کره
۵۰ گرم
باترمیلک
۱/۲ پیمانه
روغن مایع
۱/۴ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
زرده تخم مرغ
۱ عدد
شیر خشک
۱ قاشق سوپ خوری
آرد
۳و۳/۴ پیمانه
نشاسته ذرت
۱و۱/۲ قاشق سوپ خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق سوپ خوری
دارچین
۳ قاشق سوپ خوری
شکر
۱/۲ پیمانه
کره نرم شده
۴۰ گرم
کشمش
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

نان فرفری

طرز تهیه

نان فرفری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا داخل شیر ولرم عسل ریخته و خمیر مایه را اضافه کرده میزاریم تا عمل بياد. دریک ظرف تخم مرغ و زرده را ریخته با شکر هم میزنیم.
۲
دریک کاسه بزرگ همه مواد خشک را الک کرده باهم مخلوط میکنیم وسطش را گود میکنیم و روغن،کره ذوب شده،مخلوط تخم مرغ و خمیر مایه عمل آمده و باترمیلک را ریخته مخلوط میکنیم و ورز میدیم خمیر را داخل یک کاسه چرب شده میزاریم میزاریم ۲ساعت تا پف کنه.
۳
بعد پف خمیر را گرفته روی سطح آرد پاشی شده خمیر را به شکل مستطیل باز میکنیم روی سطح خمیر کره نرم شده میزنیم و شکر (ترجیحا قهوه ای)و دارچین میپاشیم و کشمش میریزیم خمیررا رول میکنیم و با چاقوی تیز آنرا برش زده درسینی فر که کمی چرب کردیم میچینیم با کمی فاصله روی رولها را کمی فشار میدیم
۴
بعد از اتمام کار دوباره برای نیم ساعت روی خمیرها را میپوشونیم تا استراحت دوم تمام بشه بعد آرام روش رومال زرده تخم مرغ میزنیم ودر فر ۱۷۰درجه که یک ربع قبل گرم کردیم و ظرف آب کف فر گذاشتیم قرار میدیم تا بپزه و روش خوشرنگ بشه.
سایر نکات

نان فرفری

برای درست کردن باترمیلک نصف پیمانه شیر را با نصف قاشق سوپخوری سرکه مخلوط کنید چند دقیقه کنار بگذارید تا آماده استفاده بشه.
اگر دوست داشتید بعد از پخت هنوز داغه روی نونها شهد بزنید براق میشه.
نظرات دستور پخت

نان فرفری