مواد لازم

فالوده طالبی

۵
مواد اصلی
طالبی متوسط
۲ عدد
شکر
۴ قاشق غذا خوری
تخم شربتی
۱ قاشق غذا خوری
گلاب
۲ قاشق غذا خوری
آب و یخ
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

فالوده طالبی

دسر فالوده طالبی
طرز تهیه

فالوده طالبی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا تخم شربتی را با آب ولرم یا گرم خیس کنید تا زودتر و بهتر پف کند سپس آب اضافی آن را بیرون ریخته و داخل قالب یخ ریخته و بگذارید تا یخ بزند تا ظاهر زیباتری داشته باشد یا میتوانید بصورت ساده در یخچال قرار دهید.
۲
طالبی را پوست بگیرید و ۲ قاچ کنید، با اسکوپ یا قاشق به صورت دایره ای اسکوپ بزنید.
۳
داخل کاسه بزرگ طالبی اسکوپ زده را به همراه کمی آب و شکر و گلاب بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس کاسه را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.
۴
در ادامه وقتی فالوده خنک شد چند یخ به همراه تخم شربتی اضافه کنید و برای تزئین از کمی برگ گل محمدی استفاده کنید و در کاسه سرو بریزید و یا می توانید این فالوده را داخل همان پوست طالبی بریزید و سرو کنید و خنک نوش جان کنید.
سایر نکات

فالوده طالبی

فالوده طالبی یکی از راحت ترین و خنک ترین راه های تهیه فالوده می باشد که نیاز به ابزار خاصی ندارد و به راحتی می توانید در گرمای تابستان برای مهمانی ها و جلوگیری از گرمازدگی و یا یک میان وعده سالم برای کودکان این فالوده را تهیه کنید و از گرمای تابستان راحت شوید. می توانید با افزودن چند اسکوپ بستنی طالبی این فالوده را خوشمزه تر کنید همچنین می توانید از عرقیجات مختلف در تهیه این فالوده استفاده کنید بهتر است فالوده طالبی با تخم شربتی تهیه شود تا تشنگی را رفع کند. در فصل تابستان با به بازار آمدن طالبی این فالوده را از دست ندهید.
افزودن تخم شربتی دلخواه است.
نظرات دستور پخت

فالوده طالبی