عکس کیک یخچالی با نان تست
این کیک خوشمزه هم بسیار مقرون به صرفه است و با مواد قابل دسترس تهیه میشه  هم خیلی شیک و زیباست .تازه مهمان هاتون متوجه وجود نان تست هم داخل کیک نمی شوند.
...
مواد لازم

کیک یخچالی با نان تست

۸
مواد اصلی
شیر
۴ لیوان
شکر
۵تا۶ قاشق غذا خوری
آرد برنج
۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
خامه
۱۲۵ گرم
گلاب
۴ قاشق غذا خوری
نان تست
۱۸ عدد
کلمات کلیدی

کیک یخچالی با نان تست

کیک یخچالی
طرز تهیه

کیک یخچالی با نان تست

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
شیر رو با نشاسته،آرد برنج و شکر و گلاب خوب مخلوط کرده و بعد روی حرارت ملایم میذاریم و مدام هم میزنیم تا شیر غلیظ بشه. اگر خامه صبحانه استفاده میکنید اول کار اضاف کنید اگر مثل من خامه قنادی میخواید استفاده کنید آخر کار بریزید. اگر لحظاتی هم زدن را متوقف کنید ، باعث می شود آرد برنج در شیر گلوله گلوله شود.
۲
وقتی مثل ماست غلیظ شد از روی حرارت برداشته و وقتی خنک شد کنار می گزاریم. بعد از اینکه کار ساخت کرم تمام شد دور نان تست ها رو جدا می کنیم.    
۳
کف قالب رو یه نایلکس میندازیم بطوریکه دیواره ها رو هم بپوشاند و نون ها رو کیپ هم میچینیم تا درزی باز نمونه ، نون ها رو با شربت رقیق یا شیر شیرین شده خیس می کنیم.لطفا داخل مرطوب کردن نان ها دست و دلباز باشید و خوب مرطوب کنید(من از شربت آناناس استفاده کردم)
۴
حدود ۱/۳ از مواد کرم خنک شده رو میریزیم روش و صاف می کنیم ، روش شکلات چیپسی و گردو یا دیگر مغزیجات ریخته.
۵
ردیف دوم نون ها رو روش میذاریم و باز هم مرطوب کردن و بعد هم کرم ریختن و در آخر هم شکلات و گردو ،دوباره نان و مرطوب کردن و ۱/۳ آخر کرم رو روی نان ها میریزیم تا زمانی که داخل یخچال هست نان های بالایی خشک نشوند.
۶
قالب رو میذاریم ۴ ساعت یخچال تا خوب ببنده و قابل برش زدن باشه.           وقتی خوب بسته شد داخل ظرف سرو بر می‌گردانم و با خامه قنادی،گاناش یا ژله بریلو روکش و تزیین میکنیم .در این مرحله به راحتی برش زده و سرو می کنیم.
۷
‼️👈ولی به این نکته توجه کنید این کیک هرچقدر در یخچال بمونه مثلا یک روز، بعد که نان ها شربت و کرم رو به خودشون جذب کردند خوشمزه تر میشه و طعم فوق‌العاده ای میگیره!
سایر نکات

کیک یخچالی با نان تست

بجای آرد برنج میتوانید نشاسته بریزید یا اینکه کامل آرد برنج بریزید و از نشاسته استفاده نکنید .ولی ترکیب دستور بهترین گزینه است. برای مرطوب کردن هم آب میوه کیک رو خوشمزه تر میکنه تا شیر
عکس و تصاویر ارسالی از کیک یخچالی با نان تست
نظرات دستور پخت

کیک یخچالی با نان تست