مواد لازم

رشته عدسی

۳
مواد اصلی
عدس
۱ پیمانه
رشته (آشی)
۱ فنجان
پیاز
۱ عدد
نعنا و پونه خشک
به مقدار لازم
کشک
به مقدار لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

رشته عدسی

طرز تهیه

رشته عدسی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
حداقل باید عدس را به مدت ۲ ساعت بخیسانیم. پس از اینکه عدس را به خوبی خیساندیم، آنرا می شوییم و آبکشی می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و ۳ پیمانه آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.
۲
بعد از گذشت ۱ ساعت، پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.
۳
در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا ادویه ها با پیاز یکدست شوند. در پایان نعناع خشک و پونه خشک را به تابه اضافه می کنیم و در حد ۳۰ ثانیه تفت می دهیم.
۴
حالا مواد تفت داده شده را به قابلمه عدس اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه رشته را به اندازه ریز یا متوسط خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی ترکیب می کنیم.
۵
حالا باید صبر کنیم تا خوراک رشته عدسی جا بیفتد. در پایان طعم خوراک را می چشیم و در صورت نیاز کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در نهایت پس از اینکه خوراک لعاب انداخت، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان و کشک سرو می کنیم.
تصاویر مراحل تهیه

رشته عدسی

بیشتر
عکس و تصاویر ارسالی از رشته عدسی
نظرات دستور پخت

رشته عدسی