عکس خورشت هلو
معمولا از هلو برای درست کردن دسرها و کیک های تابستانی استفاده می شود. ولی این بار با هلو یک خورش متفاوت آموزش داده ایم. خورشی که فکرش را هم نمی توانید بکنید چقدر خوشمزه و هیجان انگیز است..
...
مواد لازم

خورشت هلو

۶
مواد اصلی
هلو
۵ عدد
ران مرغ
۲ عدد
سینه مرغ
۱ عدد
روغن
۱ پیمانه
نمک
به مقدار لازم
پیاز ریز خرد شده
۱/۲ پیمانه
آبلیمو تازه
۴ قاشق سوپ خوری
زعفران دم کرده
۱ قاشق سوپ خوری
آلو بخارا بدون هسته
۵-۶ عدد
شکر
۱ قاشق مربا خوری
کلمات کلیدی

خورشت هلو

طرز تهیه

خورشت هلو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
تکه های مرغ را شسته و پوست شان را جدا و آنها را نصف کنید. سپس با ۲ قاشق سوپخوری روغن و ۱/۲ قاشق مرباخوری نمک مرغ را مزه دار کرده و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
۲
پیاز را با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت داده تا طلایی شود. تکه‌های مرغ را اضافه کرده و آنها را تفت دهید. کمی آب گرم اضافه کنید تا روی سطح مرغ را بگیرد و بگذارید بپزد.
۳
آب لیموی تازه، شکر و زعفران را به خورش اضافه کنید. آرد را در یک کاسه با ۳ قاشق آب سرد حل کنید، سپس آن را به خورش اضافه کنید
۴
و صبر کنید تا خورش کمی جا بیفتد. در این زمان آلو بخاراها را بشویید و آنها را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب جوش خیس کنید، سپس به خورش اضافه کنید.
۵
هلوها را پوست گرفته، هسته آنها را در آورده و آنها را خرد کنید. هلو های خرد شده را در یک تابه با ۳ قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا طلایی شوند، سپس آنها را به خورش اضافه کنید تا پخته شوند ولی له نشوند.
۶
خورش را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو و شکر بیشتری اضافه کنید. وقتی خورش آماده شد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.
سایر نکات

خورشت هلو

به جای هلو از کمپوت هلو هم می‌توانید استفاده کنید و  آب کمپوت هلو را برای پخت مرغ استفاده کنید. در صورت استفاده از کمپوت، شکر را حذف کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از خورشت هلو
نظرات دستور پخت

خورشت هلو