مواد لازم

کیک شکلاتی نسکافه ای

۸
مواد اصلی
تخم مرغ
۴ عدد
آرد قنادی (200گرم)
یک و یک چهارم پیمانه
شکر (200گرم)
۱ پیمانه
روغن مایع (100گرم)
نصف پیمانه
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
وانیل
نصف قاشق چای خوری
شیر (100گرم)
نصف پیمانه
کلمات کلیدی

کیک شکلاتی نسکافه ای

کیک نسکافه ای
طرز تهیه

کیک شکلاتی نسکافه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا تخم مرغهارو با شکر و وانیل مخلوط میکنیم و با همزن برقی میزنیم تا کاملا کرم رنگ بشه، (اگه میخواین کیکتون پوک و سبک باشه حتما تخم مرغ و شکر رو خوب هم بزنید تا رنگش روشن بشه و پف کنه) روغن و پودر کاکائو رو باهم مخلوط کنید و بعد در حال هم زدن شیر و مخلوط روغن و پودر کاکائو رو به مواد اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. سپس بکینگ پودر و آرد الک شده رو هم کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک هم بزنید. کف قالب رو کاغذ روغنی بندازید و مواد کیک رو داخل قالب بریزید. قالب رو داخل فر که از یک ربع قبل گرم شده بذارید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۵۰ دقیقه.
۲
خامه نسکافه ای: به یک قاشق غذاخوری سر پر نسکافه یک قاشق غ خ آب جوش اضافه کردم و سرش رو گذاشتم و ۱۰ دقیقه بهش استراحت دادم تا دم بکشه. سپس خامه قنادی رو فرم دادم وقتی فرم گرفت نسکافه دم کشیده و سرد شده رو بهش اضافه کردم و با دور کند همزن یک دقیقه هم زدم.
۳
بعد دوباره کف قالب رو کاغذ روغنی گذاشتم دوستان من کاغذ روغنی رو بزرگ برش دادم که بالاتر از دیواره های قالب قراره بگیره چون قالبم کمر بندی نبود بخاطر همین وقتی بخوام کیک رو از قالب در بیارم کناره های کاغذ رو بگیرم و کیک رو راحت از قالب بلند کنم. سپس بعد از پخت  کیک کاملا سرد شده  رو داخل قالب قرار دادم و خامه قنادی  رو روش ریختم و با پالت کاملا صاف و یکدست پخش کردم و بعد گاناشی که آماده کرده بودم روش ریختم و با  پالت یا کاردک صاف کردم و  داخل یخچال چند ساعت قرار دادم تا خوب خودشو بگیره بعد آروم از قالب جدا کردم و با گاناش و قیف روش طرح انداختم و با چاقو کناره هاش رو برش زدم.
۴
گاناش: ۱۰۰ گرم خامه صبحانه رو بذارید روی حرارت ملایم وقتی خامه روان شد و کناره هاش شروع کرد به جوشیدن ۸۰ گرم شکلات و ۱۰گرم کره بهش اضافه کنید و  از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا یکدست بشه.
سایر نکات

کیک شکلاتی نسکافه ای

*دوستان قالب مربع سایز ۲۰ در ۲۰ استفاده کردم
*هربار که با چاقو کناره های کیک رو برش میدین حتما چاقو رو بذارید داخل آب گرم بعد برش بدین
نظرات دستور پخت

کیک شکلاتی نسکافه ای