عکس کوکی اسفناج یا کوکی زمردی
یه کوکی سالم و مفید که برای بردن به محل کار، پیک نیک، تغذیه بچه ها و ورزشکاران مناسب هستش. این کوکی با طعم بی نظیر و رنگ زمردی زیبایی که داره همه رو به وجد میاره و به خاطر ویتامین ها وآهن موجود در اون واسه سلامتی شما مفیده .به همه شما دوستای گلم پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.
۲۲ تا کوکی می شود.البته به سایز کوکی ها بستگی دارد.

🚫دستور از خودمه و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع است🚫
...
مواد لازم

کوکی اسفناج یا کوکی زمردی

۱۲
مواد اصلی
آرد سه صفر
۲۷۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
برگ اسفناج
۱۰۰ گرم
روغن مایع
۱۱۵ گرم
بیکینگ پودر
۸ گرم
شکر سفید
۹۰ گرم
شکر قهوه ای روشن
۶۰ گرم
پودر نارگیل
۵۰ گرم
آب لیمو طبیعی
۲ قاشق غذا خوری
ماست‏ شیرین
۵۰ گرم
رنده پوست پرتقال ،لیمو یا نارنج
۱ قاشق مربا خوری
کلمات کلیدی

کوکی اسفناج یا کوکی زمردی

طرز تهیه

کوکی اسفناج یا کوکی زمردی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
برای کوکی ها به برگ های تازه و ترد اسفناج که به رنگ سبز تیره هستند نیاز داریم که باید از ساقه جدا شوند.برگ ها را بشورید،خشک و خرد کنید سپس همراه آب لیمو ،روغن مایع و ماست با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی کامل پوره کنید طوری که برگ های اسفناج مشخص نباشد. 👈 آب لیموی تازه برای حفظ رنگ سبز اسفناج هست و نباید حذف بشه.
۲
تخم مرغ رو همراه شکر با همزن کمی بزنید سپس رنده پوست پرتقال یا نارنج را اضافه کنید و دوباره کمی بزنید و در آخر شکر قهوه ای روشن را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا شکر حل شود اگر شکر حل نشود کوکی موقع پخت پهن و خشک می شود.
۳
سپس پوره اسفناج و پودر نارگیل را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید
۴
در آخر بکینگ پودر، نمک و نیمی از آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید .مابقی آرد را کم کم اضافه کنید . آرد را تا جایی اضاف کنید که مواد تا حدودی غلیظ و چسبنده بشود و به آرامی از لیسک به پایین بریزد.
۵
مواد را درون قیف بریزید و روی سینی فر که از قبل کاغذ روغنی پهن کرده اید با فاصله پایپ کنید قسمت بالای کوکی ها که حالت برجستگی پیدا می کند را هم با دست خیس شده صاف کنید.
۶
حالا کوکی ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. حواستون به سایز کوکی ها و قِلِق فرتون برای زمان پخت باشد. زیر کوکی ها طلایی بشود و پف کنند کافیست.
۷
این کوکی را به صورت ساده هم می توانید همراه چای یا قهوه میل کنید ولی برای زیباتر شدن و طعم بهتر کوکی ها می توانید بین شان گاناش صورتی بزارید و دوتا کوکی را به هم بچسبانید. این کوکی ها ایده جالبی برای شب یلدا هستند. به راحتی میتوانید داخل ظرف دربسته برای تغذیه مدرسه بچه ها بگذارید تا میل کنند.
۸
نکته مهم :به هیچ عنوان وانیل را با رنده پوست پرتقال،نارنج یا لیمو جایگزین نکنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کوکی اسفناج یا کوکی زمردی
نظرات دستور پخت

کوکی اسفناج یا کوکی زمردی