عکس شیرینی عید با ۳قلم مواد
سلام دوستان گلم امروز با ی شیرینی نوروزی در خدمتتون هستم که فقط از ۳قلم مواد درست میشه که بسیار آسون با ماندگاری بالاست خمیر این شیرینی رو میتونید به هر طعمی که دوست دارین در بیارید این شیرینی چون مقدار خمیرش زیاد هست میتونید به چند قسمت تقسیم کنید. امیدوارم درست کنید و لذت ببرید در کنار عزیزانتون.
اگر از دستور خوشتون اومد و درست کردین یک صلوات برای سلامتی امام زمان (عج) بفرستین
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
...
مواد لازم

شیرینی عید با ۳قلم مواد

۲۰
مواد اصلی
آرد سفید قنادی
۱ کیلوگرم
روغن جامد
۴۵۰ گرم
پودر قند
۳۵۰ گرم
تخم خرفه ،کنجد،تخم خشخاش
به مقدار لازم
اسانس برای طعم دار کردن
پودر هل
نصف قاشق چای خوری
پودر زنجبیل
۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۱ قاشق چای خوری
پودر دارچین
نصف قاشق چای خوری
وانیل یا رنده پوست پرتقال
نصف قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی عید با ۳قلم مواد

طرز تهیه

شیرینی عید با ۳قلم مواد

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا روغن جامد را در ظرفی ریخته بعد پودر قند را اضافه کنید اول با لیسک مخلوط کنید تا پودرقند به بیرون نپاشد بعد به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا ترکیب کرم رنگ شود در آخر آرد را اضافه کنید این شیرینی رو باید با ورز دادن منسجم کرد مثل شیرینی نخودچی که باورز دادن میتونیم قالب بزنیم خمیر را در کف دست گرفته و مانند رخت شستن خمیر را در کف دست ماساژ دهید اصلا غیر از اون روغنی که در دستور هست روغن اضافه نکنید چون در فر وارمیره.
۲
خمیر رو به چند قسمت تقسیم کنید من به ۵ قسمت تقسیم کردم و از پودر دارچین،زنجبیل،کاکائو،هل و وانیل برای طعم دار شدنشون استفاده کردم . بعد هر کدوم از خمیرهارو جداگونه در کیسه فریزر گذاشتم و به مدت۲۴ ساعت درون فریزر برای استراحت قرار دادم.
۳
بعد ۲۴ ساعت خمیر را از فریزر خارج کرده بین دوکیسه فریزر با وردنه پهن کنید و خمیر را به قطر نیم سانت کاتر دلخواه بزنید ،بعد درون سینی فر با درجه حرارت ۱۷۰ بمدت ۲۰تا ۲۵ درجه قرار دهید تا بپزد.بعد از پخت اجازه دهید شیرینی ها کاملا خنک شود بعد در ظرف سرو بچیند زیرا شیرینی ها خیلی لطیف هستن و پودر میشود.
۴
شما میتونید تا زمانی که پُروسه گرم کردن فر ( نیم ساعت)طول میکشد سینی شیرینی ها را در فریزر بگذارید تا موقعه ای که شیرینی را در فر میگذارید شیرینی خوش فرمی داشته باشین قابل توجه کسانی که میگن شیرینیمون تو فر پهن میشه فوت کوزه گریش اینه 🤭😅
سایر نکات

شیرینی عید با ۳قلم مواد

❌ قبل از کاتر زدن کاتر را در آرد بزنید بعد کاتر بزنید.
❌اگر دیدین خمیر شل شد و کاتر زدن سخت شد میتونید خمیر را مجدد درون کیسه گذاشته و در فریز بگذارید.
❌تمام خمیر هارا از فریز خارج نکنید مثلا اول خمیر را که با پودر دارچین طعم دار کرده اید را کاتر بزنید تمام که شد سراغ خمیر دیگر بروید.قلق این شیرینی خنک بودن خمیر هست
❌این مقدار مواد به شما یک کیلو ونیم شیرینی میده.
❌من تلاش کردم تمام نکات رو ذکر کنم شما باتلاش میتونید شیرینی های زیباو خوشمزه ای داشته باشین بازم اگر سوالی بود من در خدمتم.
نوش جونتون
نظرات دستور پخت

شیرینی عید با ۳قلم مواد