عکس دسر کادایف لیوانی
دسر کادایف نوعی دسر بسیار معروف و لذیذاست.این دسر در جهان عرب به ویژه در شام و مصر و مخصوصا بین فلسطینی ها بسیار محبوب است.
...
مواد لازم

دسر کادایف لیوانی

۶
مواد اصلی
شیر
۱ لیتر
نشاسته ذرت
۳ قاشق غذا خوری
آرد
۳ قاشق غذا خوری
شکر
۱ لیوان
وانیل
نصف قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۱ عدد
خامه صبحانه
۲ قاشق غذا خوری
شکلات تخته ای
۵۰ گرم
کره ذوب شده
۲ قاشق غذا خوری
پودر قند
۳ قاشق غذا خوری
گردو خردشده
نصف لیوان
تل کادایف
نصف بسته
کلمات کلیدی

دسر کادایف لیوانی

طرز تهیه

دسر کادایف لیوانی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
نصف بسته تل کادایف رو با دست خرد می کنیم و داخل ماهیتابه ای می ریزیم.وبهش کره ذوب شده و گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.
۲
بعد پودر قندرا اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام هم می زنیم تا طلایی شود سپس از روی حرارت بر می داریم حتما شعله کم باشه که کادایف نسوزه
۳
در قابلمه ای شیر می ریزیم و شکر ، نشاسته ذرت ،آرد سفید و زرده تخم مرغ را اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می‌زنیم و روی حرارت می گذاریم و مدام هم می زنیم. وقتی کمی غلیظ شد وانیل را اضافه می کنیم و دوباره هم می‌زنیم و وقتی به غلظت فرنی رسید از روی حرارت برمی داریم.
۴
داخل دوتا ظرف می ریزیم و به یکی از ظرف ها ۲ قاشق خامه صبحانه و به دیگری ۵۰ گرم شکلات تخته اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا خامه و شکلات با محلبی مخلوط شوند.
۵
داخل لیوان ها اول یه لایه از مواد دسر و می ریزیم و سپس مواد کادایف رو می ریزیم اینکار و تکرار میکنیم تا لیوانها پر بشه بعد تو یخچال میزاریم تا سه ساعت بمونه و کاملا ببنده.روشو به دلخواه می تونیم با پودر پسته یا شکلات رنده شده تزئین کنیم
عکس و تصاویر ارسالی از دسر کادایف لیوانی
نظرات دستور پخت

دسر کادایف لیوانی