عکس سوپ پیاز فرانسوی
فرانسوی ها این طوری سوپ می پزند شما چطور؟
#غذای_اروپایی
...
مواد لازم

سوپ پیاز فرانسوی

۲
مواد اصلی
پیاز
۱ عدد
کره
۱.۵ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون
۱.۵ قاشق سوپ خوری
نعنا خرد شده
۲ قاشق چای خوری
آرد
۱ قاشق سوپ خوری
حبه سیر خردشده
۲ حبه
آب مرغ
۲ پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پنیر موزارلا (موتزارلا) خرد شده
۱/۲ پیمانه
پنیر پیتزا
۴ ورق
نان باگت
۱ عدد
رزماری جهت تزیین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه

سوپ پیاز فرانسوی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
ابتدا پیاز را پوست بگیرید و آن را به‌صورت حلقه‌های نازک خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید. کره و روغن‌زیتون را داخل آن بریزید، سپس پیازها را داخل آن سرخ کنید. آن را خوب تفت دهید تا کاملا نرم و طلایی شود.
۲
در این مرحله آرد را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. بعد از ۳-۲ دقیقه سیرهای خرد شده را اضافه کرده و حدود يک دقیقه تفت دهید. رب گوجه‌فرنگی را در ۴/۱ پیمانه آب داغ حل کنید، سپس آن را داخل قابلمه بریزید. به‌آرامی هم بزنید تا مایه غلیظ شود، آب مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا جوش بیاید. نعنای خرد شده و به مقدار لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. صبر کنید تا سوپ غلیظ شود.
۳
در این میان نان را آماده کنید. به این صورت که آن را به‌صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید، سپس تکه​ هاي را در یک تابه کمی تفت دهید تا طلایی شوند.
۴
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. دو عدد ظرف مناسب انتخاب کنید و سوپ را داخل آنها بریزید. تکه‌های پنیر را داخل سوپ و تکه‌های برشته شده نان را هم روی سوپ قرار دهید. دو ورقه پنیر روی هرکدام از ظرف‌ها بگذاريد.
۵
ظرف‌ها را به مدت یک دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها کاملا آب شده و شروع به طلایی شدن بکنند. بعدازآنکه ظرف‌ها را از فر درآوردید، آنها را با مقداری رزماری تزیین کرده ، سرو کنید.
سایر نکات

سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز یکی از سوپ‌های معروف فرانسوی‌هاست. این سوپ طعم متفاوت و بی‌نظیری دارد؛ مخصوصا وقتی با پنیر پخته شود.
نظرات دستور پخت

سوپ پیاز فرانسوی