عکس کنسرو برگ مو
کنسرو برگ مو بهترین روش نگهداری برگ مو است. یکی از مزیت های آن این است که میتوانید در جای دلخواه با هر دمایی به مدت طولانی نگهداری کنید و دیگر فضای یخچال یا فریزرتان را اشغال نمی کند.
...
مواد لازم

کنسرو برگ مو

۴
مواد اصلی
برگ مو
۱ کیلوگرم
آب سرد
۱.۵ لیتر
سرکه
۱/۴ پیمانه
نمک
۳ قاشق سوپ خوری
آب جوش
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کنسرو برگ مو

کنسرو برگ مو ترشیجات
طرز تهیه

کنسرو برگ مو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
یک و نیم لیتر آب، نمک و سرکه را در قابلمه ای بریزید ، روی حرارت قرار دهید و ده دقیقه آن را بجوشانید سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا خنک شود.
۲
آب جوش را در قابلمه ای بزرگ ریخته، برگ موهای شسته و خشک شده را به آن اضافه کنید(حرارت روشن نباشد) درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس آن را آب کشی کنید و بگذاید خنک شود.
۳
برگ ها را ده تا ده تا روی هم گذاشته و لوله کنید و از طول داخل بطری ها قرار دهید.
۴
محلول آب و نمک و سرکه خنک شده را داخل بطری ها بریزید و درب بطری را محکم ببنید. (تا انتها پر کنید به مرور زمان، آب جذب برگ مو هامی شود)
۵
در قابلمه ای بزرگ آب سرد بریزید. بطری ها را داخل آن قرار دهید. به گونه ای که آب روی درب بطری ها قرار بگیرد. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا آب آرام آرام به جوش بیاید. به مدت پانزده دقیقه بطری ها را بجوشانید. به این روش استریل کردن بطری شیشه ای میگویند. حال میتوانید کنسرو برگ موهایتان را در هر جایی با هر دمایی نگهداری کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کنسرو برگ مو

بیشتر
سایر نکات

کنسرو برگ مو

شیشه نه شکستگی داشته باشد و نه ترکیدگی و همچنین درب شیشه فلزی باشد و درب هم نه زنگ زدگی داشته باشد و نه خراشیدگی، کاملا سالم باشد.
برگهای استفاده شده، بهتر است تازه و بزرگ و از نوع برگ انگور کشمشی باشد و همچنین رنگ برگ، سبز روشن باشد.
نظرات دستور پخت

کنسرو برگ مو