مواد لازم

پيراشكی گوشت

۶
خمیر پیراشکی:
آرد
۴ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
ماست‏
۱/۲ پیمانه
پودر خمیر ترش
۱ قاشق سوپ خوری
نمک
کمی
کره آب شده
۱ پیمانه
زرده تخم مرغ
۱ عدد
شیر
۱ قاشق سوپ خوری
مواد داخل پیراشکی
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
پیاز
۱ عدد
جعفری خرد شده
۱/۲ پیمانه
سیب زمینی متوسط
۲ عدد
پنیر پیتزا رنده شده
۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
روغن
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

پيراشكی گوشت

طرز تهیه

پيراشكی گوشت

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
آرد را داخل كاسه بريزيد و با نمك مخلوط كنيد، وسط آرد را كمي گود كنيد. درگودي تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد. پودر خمير ترش و ماست را به همراه روغن مايع به تخم‌مرغ اضافه كرده و مواد را با هم خوب مخلوط كنيد و ورز دهيد.
۲
خمير را به مدت پنج دقيقه ورز دهيد و به ده قسمت تقسيم كنيد. هر قسمت را به اندازه يك پيش‌دستي باز كنيد. روي هركدام مقداري كره آب‌شده يا روغن مايع بماليد و آنها را روي هم بگذاريد ، بعد خمير را روي تخته آردپاشي‌شده با كمك وردنه باز كنيد تا به اندازه يك نان تافتون شود.
۳
دوباره خمير را رول كنيد و از خمير به اندازه يك نارنگي (۸۰ گرم) جدا كنيد و كناري بگذاريد. روي هر تكه خمير را با چاقو يك برش ايجاد كنيد و كل خميرها را كناري بگذاريد تا استراحت كنند. در اين فاصله مايه گوشتي را آماده كنيد.
۴
يك عدد پياز را خرد كنيد، به همراه روغن و كمي زردچوبه تفت دهيد تا پيازها طلايي شوند. گوشت چرخ‌كرده را اضافه كنيد و همراه پياز داغ و كمي نمك و فلفل تفت دهيد. در آخر وقتي گوشت خوب سرخ شد، حرارت را خاموش كرده و جعفري‌هاي خردشده را اضافه كرده و با گوشت سرخ‌شده مخلوط كنيد. سيب‌زميني‌ها را هم آب‌پز كرده و بعد رنده كنيد.
۵
هر قسمت از خمير را برداريد و كمي باز كنيد. در وسط خمير مقداري از مواد گوشتي بريزيد، بعد روي آنها كمي سيب‌زميني رنده‌شده و مقداري پنير پيتزا بريزيد. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد.
۶
پيراشكي‌هاي آماده‌شده را روي سيني فر بگذاريد و روي آنها زرده رقيق شده با شير بماليد و به مدت ۳۰ دقيقه حرارت دهيد تا آماده سرو كردن شود.
نظرات دستور پخت

پيراشكی گوشت