عکس کیک تولد بدون فر
سلام دوستان.این کیک بافتش شبیه کیک اسفنجیه با این تفاوت که میتونید توی پلوپز یا کیک پز هم درستش کنید.
...
مواد لازم

کیک تولد بدون فر

۶
مواد اصلی
تخم مرغ
۴ عدد
آرد
۱.۵ پیمانه
کره
۸۵ گرم
پودر قند
۱/۲ پیمانه
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۲ قاشق مربا خوری
نمک
۱ پیمنچ
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
شیر
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

کیک تولد بدون فر

کیک تولد کیک اسفنجی کیک قابلمه ای کیک بدون فر
طرز تهیه

کیک تولد بدون فر

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
ابتدا تمامی مواد از رب ساعت قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا هم دمای محیط شود.پلوپز یا کیک پز را از ابتدای کار بدون قرار دادن قالب داخلش روشن کرده و درب اون رو میزاریم تا دمای داخلش گرم شه.
۲
کره به دمای محیط رسیده و پودر قند را با هم مخلوط کرده و ابتدا با ته قاشق و بعد با همزن برقی زده تا رنگ کره برگردد و سفید شود.
۳
تخم مرغ ها را تک تک افزوده و هرکدام را حدود ۳ دقیقه بزنید.همان ابتدا زدن تخم مرغ ها وانیل را هم افزوده که بوی تخم مرغ را بگیرد.
۴
هر از چند گاهی مواد را با یک لیسک از اطراف ظرف جمع کرده و به وسط آورده تا تمامی مواد یکسان زده شود و کیک بوی تخم مرغ نگیرد.
۵
تخم مرغ ها نباید سرد باشند چون کره میبندد.اگر همچین اتفاقی افتاد باید با دور تند هم زن زده و ۲ قاشق غذاخوری آرد افزوده.
۶
رنده پوست پرتقال و یک پیمانه از آرد را که با بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و سه بار الک کرده و یک بار هم داخل مواد الک کرده افزوده و با لیسک مخلوط میکنیم.
۷
بعد نصف پیمانه از آرد که سه بار الک شده به همراه شیر کم کم می افزاییم.کمی شیر و کمی آرد و آرام با لیسک مخلوط کرده.به همین ترتیب تا تمامی شیر و آرد رو به مواد بیفزاییم.
۸
بعد قالب یا ظرف داخل پلو پز را با کره چرب کرده.آرد پاشی کرده وآرد اضافی رو تکانده و کاغذ روغنی میزاریم و مواد رو داخل قالب میریزیم.
۹
بعد داخل پلو پز یا کیک پز قرار داده و یک دم کنی روی آن میزاریم به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه.
۱۰
اگر خواستید داخل فر درست کنید فر رو از رب ساعت قبل روشن کرده با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۵ دقیقه.
۱۱
بعد از پنجاه دقیق یک خلال داخل آن زده تا از پخت آن مطمئن شویم.قالب را بیرون نیاورده و اجازه دهید تا کیک رب ساعت داخل قالب بماند.بعد از خنک شدن کیک را داخل یخچال قرار داده به مدت دو تا سه ساعت
۱۲
بعد کیک رو از وسط برش داده با کمی شربت بار یا مربا آن را خیس کرده بعد خامه فرم گرفته زده و موز و گردو خرد شده ریخته.ولایه دیگر کیک رو هم شربت و خامه زده و روی لایه اول قرار داده.
۱۳
و در آخر کل کیک رو خامه کشی کرده داخل یخچال قرارداده به مدت یک ساعت.بعد با گاناش شکلاتی که خامه صبحانه ۲۵۰ گرم و شکلات ۲۵۰ گرم و ۲۵ گرم کره مخلوط کرده و روی حرارت بن ماری یا حرارت کتری قرار داده تا کاملا یکدست شود.
۱۴
گاناش رو روی کیک ریخته و کیک رو به مدت چهار تا پنج ساعت داخل یخچال قرار داده.بعد با توت فرنگی تزیین کنید.امیدوارم خوشتون بیاد دوستان.نوش جان.
تصاویر مراحل تهیه

کیک تولد بدون فر

نظرات دستور پخت

کیک تولد بدون فر