عکس ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ
اين تصور كه ماهي را بايد حتما سرخ كرد تا خوشمزه شود اشتباه است؛ چراكه اگر شما بتوانيد ماهي را خوب طعم‌دار كنيد، آب‌پز و بخارپز آن هم لذيذ است. اگر در رژيم غذايي‌تان پيشنهاد شده است كه حداقل دو وعده در هفته ماهي بخوريد، اين روش پخت ماهي را هم امتحان كنيد. اين مدل ماهي پخته با سبزي‌پلو هم خوشمزه است.
...
مواد لازم

ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ

۲
مواد اصلی
فیله ماهی
۲۵۰ گرم
پیاز کوچک
۱ عدد
لیمو ترش
۱ عدد
فلفل دلمه ای متوسط
۱ عدد
گوجه فرنگی بزرگ
۲ عدد
قارچ
۲۰۰ گرم
روغن زیتون
۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
سرکه
۳ قاشق سوپ خوری
آبلیمو
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ

طرز تهیه

ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
اولين مرحله بعد از شستن ماهي‌ها مزه‌دار كردن آنهاست؛ به اين صورت كه ماهي‌ها را به نمك، فلفل و سركه آغشته كنيد و بگذاريد به مدت ۱۰دقيقه با اين مواد در ظرفي دربسته در يخچال بمانند تا مزه‌دار شوند
۲
پياز را پوست كنده به شكل حلقه حلقه برش بزنيد. ليموترش و فلفل دلمه‌اي را هم حلقه حلقه كرده و همه سبزيجات را در كف ماهيتابه بچينيد. قارچ‌ها را هم ورقه ورقه كرده و به مقداري آبليمو آغشته كنيد و كنار بگذاريد.
۳
حالا گوجه‌فرنگي‌ها را رنده كرده يا در دستگاه غذاساز ريخته و پوره كنيد. پوره گوجه‌فرنگي را هم با نمك و فلفل كمي مزه‌دار كرده و روي مواد ديگر در تابه بريزيد و روي مواد پهن كنيد.
۴
ماهي مزه‌دار شده را روي سبزيجات و گوجه‌فرنگي بگذاريد و درتابه را ببنديد تا ماهي‌ها با حرارت ملايم بپزند. در طول مدت پخت مي‌توانيد چند بار از آب مواد با قاشق روي ماهي‌ها بريزيد تا هم طعم‌دار شوند و هم خوشرنگ.
۵
ماهي‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ دقيقه‌اي مي‌پزند؛ در مرحله آخر پخت، روغن زيتون را به ماهي‌ها و سس اضافه كنيد. اين كار باعث براق شدن و خوش رنگ و بو شدن ماهي و سس مي‌شود. قارچ‌ها را در چهار دقيقه آخر پخت ماهي روي آن بريزيد زيرا قارچ به سرعت مي‌پزد.
۶
بعد از پخت، ماهي‌ها را در ظرف مورد‌نظر بچینید و سس سبزيجات و قارچ‌هاي بخارپز شده را هم در كنار يا روي آنها قرار دهید و با زيتون و ليموترش تازه و سبزيجات سرو كنيد. نكته: سركه باعث مي‌شود گوشت ماهي سفت و ترد و مزه‌دار شود.
سایر نکات

ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ

براي زيباتر شدن چيدمان ظرف پذيرايي‌تان مي‌توانيد فيله‌هاي ماهي را قبل از پخت به شكل نوارهاي باريك درآورده و به شكل لوله‌اي يا حلزوني شكل بپيچانيد و با خلال دندان يا سيخ چوبي ثابت كنيد.
نظرات دستور پخت

ماهی صدفی با سس گوجه‌فرنگی و قارچ