مواد لازم

همبرگر مکزیکی

۴
مواد اصلی
سیب زمینی
۴ عدد
فلفل
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر سوخاری خشک
۲ قاشق سوپ خوری
بادام زمینی
۶ عدد
تخم گشنیز
به مقدار لازم
برنج پخته شده
۲ پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی
به مقدار لازم
برگ کاهو برای تزیین
۲ برگ
آووکادو برای تزیین
به مقدار لازم
چیپس تورتیلا برای تزیین
به مقدار لازم
نان تست
به مقدار لازم
روغن زیتون برای روی همبرگر
به مقدار لازم
سس مایونز کم چرب برای روی همبرگر
به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و آویشن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

همبرگر مکزیکی

طرز تهیه

همبرگر مکزیکی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا سیب‌زمینی‌های شیرین را شسته و پوست بگیرید؛ سپس سینی فر را آماده کرده و کف سینی را با روغن زیتون کمی چرب کنید و سیب‌زمینی‌ها را با فاصله روی سینی بچینید و به آنهانمک و ادویه بزنید.
۲
فر را روشن کنید، در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه سیب‌زمینی‌ها را درون فر قرار داده و سپس آنها را چک کنید؛ اگر سیب‌زمینی‌ها نرم و طلایی‌رنگ شده بود آنها را از داخل فر بیرون آورده و با یک چنگال نرم بودن آن را امتحان کنید. سیب‌زمینی‌های آماده شده را با یک گوشت‌کوب یا چنگال به شکل پوره در آورید و در یک کاسه بزرگ بریزید.
۳
حالا برنج پخته شده، تخم گشنیز پودر شده، فلفل، پودر سوخاری و رب گوجه را با آن مخلوط کنید تا یک شکل خمیری به دست آورید؛ مواد آماده شده را با قالب یا با دست به ۴ قسمت تقسیم کنید، به آن شکل بدهیدو مجدد آنها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.
۴
برای مزه‌دار کردن همبرگر گیاهی خود از سس مایونز کم‌چرب استفاده کنید. به همین ترتیب برگ کاهو را روی نان تست قرار داده و روی هر یک از آنها همبرگر آماده شده خود را قرار دهید. روی همبرگرها را سس مایونز بریزید و سپس آووکادوها را به همراه چیپس ترتیلا روی آنها خرد کنید.
نظرات دستور پخت

همبرگر مکزیکی