مواد لازم

سوپ سرد

۴
مواد اصلی
کره
۵۰ گرم
پیازچه (یک دسته کوچک)
۲۰۰ گرم
سیر خشک شده (گرانول سیر)
۱ قاشق چای خوری
نخود فرنگی
۴۵۰ گرم
قرص عصاره سبزیجات
۱ عدد
قرص عصاره سیر و زیتون
۱ عدد
آب
۳ پیمانه
خامه
۳۰۰ گرم
قارچ
۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سفید
به مقدار لازم
نعنا خشک
۱ قاشق سوپ خوری
ریحان خشک
۱ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

سوپ سرد

طرز تهیه

سوپ سرد

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
پيازچه‌ها را شسته و خرد كنيد. قارچ‌ها را هم بشوييد و با چاقوي تيز ورقه ورقه كنيد. حالا پيركس متوسطي انتخاب كنيد و پيازچه، قارچ، گرانول سير و كره را داخل آن بريزيد و در مايكروفر بدون درپوش با بالاترين قدرت (۱۰۰درصد) به مدت شش تا هشت دقيقه حرارت دهيد تا سبزيجات نرم شوند.
۲
پيركس گود بزرگي آماده كنيد و نخود فرنگي‌ها را به همراه آب داخل پيركس بريزيد. سپس در ظرف را بگذاريد و مدت ۸ تا ۱۰ دقيقه با همان قدرت ۱۰۰ درصد حرارت دهيد تا نخودها بپزند.
۳
سبزيجات تفت داده شده در كره را به مخلوط نخود فرنگي و آب اضافه كنيد. قرص‌هاي عصاره را هم با انگشت پودر كرده و داخل پيركس بريزيد. سبزيجات خشك شامل نعنا و ريحان را هم بيفزايد. پيركس را بدون در با بالاترين قدرت به مدت پنج تا هفت دقيقه در مايكروفر حرارت دهيد تا همه مواد با هم بپزند.
۴
بعد از گذشت اين مدت سوپ آماده است. حالا سوپ را كناري بگذاريد تا سرد شود. سپس آن را در مخلوط‌كن يا دستگاه غذاساز بريزيد تا به مايه‌اي صاف و يكدست تبديل شود. حالا خامه، فلفل و در صورت نياز نمك را اضافه كنيد و هم بزنيد
۵
سوپ آماده شده را در يخچال به مدت دو تا سه ساعت قرار دهيد تا كاملا خنك شود. حالا سوپ را با پيازچه خرد شده تزئين كرده و سرو كنيد.
سایر نکات

سوپ سرد

چون قرص‌هاي عصاره موجود در بازار معمولا بسيار شور هستند، بهتر است قبل از ريختن نمك در سوپ، مزه آن را بچشيد و اگر نياز بود به آن نمك اضافه كنيد.
نظرات دستور پخت

سوپ سرد