مواد لازم

کیک حلوا

۲۰
مواد کیک
تخم مرغ
۳ عدد
شکر
۱۰۰ گرم
روغن
۱۰۰ گرم
ماست‏
۱۵۰ گرم
آرد
۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
شربت کیک
0
شکر
۱/۲ پیمانه
آب
۱/۴ پیمانه
گلاب
۲ قاشق سوپ خوری
حلوا
0
آرد
۳ لیوان
کره
۱۰۰ گرم
روغن
۱/۲ پیمانه
زنجبیل
۱ قاشق سوپ خوری
شکر
۲ لیوان
آب
۱.۵ لیوان
زعفران
به مقدار لازم
گلاب
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک حلوا

طرز تهیه

کیک حلوا

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
تخم مرغها را با همزن برقی در حدی بزنید که زرده و سفیده آن مخلوط گردد سپس شکر و وانیل را اضافه کرده ، همزده تا روشن و سبک شود ، بیش از اندازه هم نزنید. روغن را افزوده و هم بزنید ، سپس ماست را اضافه کرده و هم بزنید . در آخر همزن را خاموش و آرد و بیکینگ پودر الک شده را را در آن بریزید و با مفتول دستی هم بزنید یا خیلی کم با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید.
۲
مواد را در قالب ۲۰ در ۳۰ چرب و آرد پاشی شده بریزید ، در صورت تمایل بجای چرب و آرد پاشی کردن ، کف قالب یک قطعه کاغذ روغنی بیاندازید . خمیر کیک را در قالب ریخته و صاف کنید ، یک بار آرام قالب را به سطح کار بکوبید، قالب را در فر از پیش گرم شده ، طبقه وسط ، دمای ۱۸۰ درجه گازی بمدت تقریبی نیم ساعت در فر قرار دهید تا کیک پخته شود ، سپس آنرا از فر خارج و پس از ده دقیقه از قالب خارج نمائید و اگر از کاغذ استفاده کرده اید ، کاغذ را از آن جدا کنید.
۳
پس از سرد شدن کیک روی توری سیمی ، مجددا کیک را درون قالب قرار دهید بهتر است سطح روئی کیک ، این بار مماس با کف قالب باشد ،در صورت تمایل میتوانید قبل از قرار دادن مجدد کیک در قالب ، یک تا دو قاشق غذاخوری پودر نارگیل کف قالب بپاشید تا علاوه بر جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب ، طعم مطلوبی نیز به آن بدهد
۴
برای تهیه شربت همه مواد را با هم در قابلمه یا شیرجوش کوچکی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شده و شربت دو سه جوش بزند سپس حرارت را خاموش کنید و آنرا در دمای محیط بگذارید تا کاملا سرد شودو روی کیک بمالید.کیک را ۲ ساعت یا یک شب با پوشش نایلونی در یخچال قرار دهید. 
۵
برای تهیه حلوا اول از همه شکر و آب را میزاریم تا بجوشه و شکر در آب حل بشه در آخر گلاب و زعفران رو میریزیم و زیر گاز رو خاموش میکنیم.آرد را به مدت یک رب تفت میدهیم تا بوی خامی آرد بره طلایی بشه بعد زنجبیل رو اضافه میکنیم بعد کره و روغن را اضافه میکنیم و یکم تفت میدیم تا کره و روغن به خورد آرد بره..شهد آماده شده را کم کم با مخلوط کره و آرد مخلوط میکنیم تا زمانی که حلوا کاملا از ظرف جدا بشه...
۶
پس از آماده شدن حلوا تا هنوز داغ است ، آنرا روی کیک ریخته و با پالت صاف کنید ، میزان مصرف حلوا تقریبی است ، لایه حلوای روی کیک میتواند ضخیم یا نازک باشد اما ارتفاع ۳ تا ۵ میلی متر مناسب است.
۷
در صورتی که زمان کافی دارید بهتر است آنرا دو ساعت با پوشش در یخچال قرار داده و سپس برشهای دلخواه بزنید یا قالب بزید...سپس هرطور که دوست دارین روی آن را تزیین کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کیک حلوا

بیشتر
سایر نکات

کیک حلوا

از هر حلوایی میتونید استفاده کنید اختیاری هست....
نظرات دستور پخت

کیک حلوا