مواد لازم

نان گردو و دارچین

۱۰
مواد اصلی
آرد
۴۰۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۴ قاشق غذا خوری
روغن مایع یا جامد
۳ قاشق غذا خوری
خمیر مایه
۱ قاشق غذا خوری
شیر ولرم
۱ لیوان
مواد میانی :
شکر
۱۰۰ گرم
گردو خرد شده
۷۰ گرم
پودر هل
۱/۲ قاشق چای خوری
بادام (اختیاری)
۳۵ گرم
دارچین
۳ قاشق چای خوری
مواد برای رومال:
تخم مرغ
۱ عدد
روغن
۱ قاشق غذا خوری
تخم خرفه یا سیاه دانه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

نان گردو و دارچین

طرز تهیه

نان گردو و دارچین

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
خمیر مایه رو با یه قاشق شکر مخلوط کرده داخل شیر ولرم ریخته هم می زنیم و میذاریم کنار حدود ده دقیقه زمان میبره تا خمیر مایه به عمل بیاد (به شکل اسفنج میشه).
۲
در ظرفی تخم مرغ، روغن مایه و بقیه شکرو در حد مخلوط شدن هم می زنیم. خمیر مایه که به عمل اومد به مواد اضافه می کنیم و آردو کم کم اضافه کرده و هم می زنیم تا به ظرف نچسبه و حدود ده دقیقه با دست ورز میدیم، خمیرو داخل ظرفی که چرب کردیم میذاریم، روشو پوشونده به مدت یک ساعت یا بیشتر در جای نسبتا گرمی استراحت میدیم تا خمیر پف کنه.
۳
در این فاصله مواد میانی رو آماده می کنیم، همه موادو داخل آسیاب یا غذا ساز ریخته و خیلی ریز خرد می کنیم. مقدار مواد میانی سلیقه اییه میتونین به دلخواه کم و زیاد کنین.
۴
بعد از استراحت خمیر و پف کردن کمی خمیرو ورز میدیم، به اندازه دلخواه از خمیر برداشته داخل دست پهن می کنیم، یه قاشق چایخوری یا مرباخوری(به اندازه خمیر بستگی داره) از مواد داخل خمیر میذاریم و خمیرو گلوله کرده تا مواد داخلش قرار بگیره و به هر شکلی که خواستیم درش میاریم یا به صورت توپی ساده داخل سینی فر می چینیم.
۵
برای رومال زرده تخم مرغ رو با روغن مایع مخلوط کرده و با قلمو روی خمیرهای آماده شده می مالیم و تخم خرفه پاشیده و تو فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۵°c قرار میدیم. ۱۵ دقیقه اول با همین درجه میذاریم تا نان مغز پخت بشه، ۵ دقیقه هم گریل یا شعله بالای فرو روشن می کنیم تا روی نون ها قهوه ای بشه.
تصاویر مراحل تهیه

نان گردو و دارچین

نظرات دستور پخت

نان گردو و دارچین