مواد لازم

نون خامه ای

۱۵
مواد اصلی
آب
۱.۵ لیوان
روغن مایع
۳ قاشق غذا خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
شکر
۲ قاشق غذا خوری
آرد
۲۰۰ گرم
تخم مرغ
۴-۵ عدد
خامه فرم گرفته
۲-۳ پیمانه
کلمات کلیدی

نون خامه ای

طرز تهیه

نون خامه ای

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را روی ۳۰۰درجه روشن کنید.آب و نمک و روغن وشکر رو توی قابلمه کوچک میریزیم و یک بار هم میزنیم و روی حرارت ملایم میزاریم تا به نقطه جوش برسه بلافاصله آرد رو به آب جوش اضافه میکنیم و با قاشق چوبی هم میزنیم و گاز خاموش میکنیم .وتا یک گلوله بزرگ و سفتی به دست آید.
۲
گلوله آرد رو به ظرف دیگری منتقل میکنیم و با قاشق کم کم هم میزنیم تا خنک بشه !خمیری که به دست میاد دقیقا بافتش مثله خمیره فوندانته.
۳
بعد تخم مرغ هارو یکی ،یکی به خمیرمون اضافه میکنیم وخوب خمیربازی میکنیم تا تخم مرغ اولی کاملا به خورد خمیر بره بعد دومی اضافه کنید و باز خوب خمیر بازی میکنیم تا تخم مرغ ۴معمولا ۴تخم مرغ کافیه.
۴
خمیرتون طوری باید باشه که به زور دقیقا به زور از دستتون جدابشه کاغذ روغنی رو .روی سینی فر میزاریم وبا قیف و ماسوره و اگر ندارید با زیپ کیپ (چون جنسش محکمه و پاره نمیشه)روی سینی چندتا شکوفه میزنیم
۵
سینی رو به مدت ده الی ۲۰دقیقه روی طبقه وسط فر میزازیم و باز هر فر زمان و حرارت خودشو داره حتما بعد از ۱۰دقیقه از پشت شیشه نون هارو چک کنید وقتی نون ها پف کردن و روی تون ها طلایی شدن نون ها اماده اند.
۶
خامه فرم گرفته آماده کنید و وقتی نون ها خنک شدن .کف نون رو با چاقو سوراخ میکنید و با قیف داخل نون رو پر از خامه میکنیم. با این مواد تقریبا ۱۵عدد نون خامه ای بتون میده بازم بستگی به سایز نون خامه هایی داره که میزنید. ارتفاع نون قبل از پخت هر چقدر که باشه بعد از پخت ۳برابر میشه پس با فاصله در سینی بچینید.
تصاویر مراحل تهیه

نون خامه ای

بیشتر
نظرات دستور پخت

نون خامه ای