عکس خورش حبشی (زنگی)
با غذاهای مجلسی جنوبی ها برای مهمانتان سنگ تمام بگذارید
...
مواد لازم

خورش حبشی (زنگی)

۴
مواد اصلی
گوشت
۳۰۰ گرم
لپه‎
۱/۲ پیمانه
پیاز داغ
۳ قاشق سوپ خوری
رب انار رقیق
۱/۲ پیمانه
شیره انگور
۳-۴ قاشق سوپ خوری
پودر بادام
۱.۵ پیمانه
برگه زردآلو یا قیسی
۵-۶ عدد
آلو خورشتی
۵-۶ عدد
کشمش سبز
۵۰ گرم
ادویه خورشی
به مقدار لازم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
نعنا خشک
۲ قاشق سوپ خوری
سیر
۲ حبه
کره
۵۰ گرم
زعفران دم کرده
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

خورش حبشی (زنگی)

طرز تهیه

خورش حبشی (زنگی)

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
گوشت را خورشي و به اندازه دلخواه برش زده و خوب بشوييد. لپه را هم در كاسه‌اي با آب خيس كنيد. كره را در تابه‌‌ يا قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد خورش را در آن بپزيد، آب كرده و گوشت را همراه با پيازداغ در آن تفت داده و خوب هم بزنيد.
۲
لپه را از آب خارج كنید، به گوشت اضافه كرده و تفت دهيد. وقتي كه آب‌گوشت گرفته شد ادويه خورشي را به مواد اضافه كرده و كمي با گوشت، پيازداغ و لپه هم بزنيد. البته دقت كنيد كه ادويه خيلي روي حرارت نباشد چون مي‌سوزد، پس بايد زود در قابلمه آب بريزيد. آنقدر كه به اندازه يك بند انگشت آب روي مواد باشد.حالا در قابلمه را بسته، صبر كنيد تا گوشت و لپه بپزد. آلوها ( برگه آلو،برگه زردآلو يا قيسي) را شسته و حدود يك ربع خيس كنيد.
۳
حدود يك ساعت كه غذا جوشيد، رب انار و شيره انگور را اضافه كنيد. كشمش را پاك كرده و به مدت يك ربع خيس كنيد. بعد از اين مدت بادام پودر شده، آلوها-سیاه و زردآلو- و كشمش را به خورش اضافه كنيد.در اينجا مي‌توانيد نمك، فلفل و زعفران را هم اضافه كنيد تا خورش‌تان مزه‌دار شود.
۴
حالا كه همه مواد را در خورش ريختيد، حرارت را كم كنيد و در قابلمه را گذاشته، صبر كنيد تا خورش جا بيفتد يا به اصطلاح به روغن بيفتد. سير را به شكل دلخواه ريز يا حلقه‌اي خرد كرده و در روغن سرخ كنيد. نعنا را هم در روغن يا كره تفت دهيد و براي سرو غذا سيرداغ و پيازداغ را روي آن ريخته و تزئين كنيد.
سایر نکات

خورش حبشی (زنگی)

خورش رو قبل از سرو بچشید. اگر زیاد شیرین مزه بودیک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه به آن اضافه کنیدو اگر ترشی آن زیاد بودو خورش را شیرین تر دوست داشتیدمقدار شیره انگور را زیاد کنید.
نظرات دستور پخت

خورش حبشی (زنگی)