عکس كوكوی چغرتمه
رژیمی پسند : یه پیشنهاد برای شمایی که تازگی ها چاق شده اید
...
مواد لازم

كوكوی چغرتمه

۴
مواد اصلی
فیله مرغ
۲۰۰ گرم
لوبیا سبز
۲۰۰ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
فلفل دلمه ای قرمز
۱ عدد
پیاز
۱ عدد
سیر
۳ حبه
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
زعفران آب کرده
۳ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

كوكوی چغرتمه

طرز تهیه

كوكوی چغرتمه

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فيله مرغ را در يك قابلمه با كمي آب و مقداري زردچوبه و نمك آب‌پز كنيد و بگذاريد تا آب آن تمام شود. سپس تكه‌هاي مرغ را با چاقو برش زده و خلالي خرد كنيد. حالا تكه‌هاي مرغ را با مقداري روغن در تابه تفت دهيد. لوبياها را هم بعد از پاك كردن به همان حالت درسته آب‌پز كنيد.
۲
پياز را به صورت خلالي ريز كنيد و در تابه با مقداري روغن تفت دهيد تا طلايي شود. لوبيا‌ها را هم كه از قبل پخته‌ايد، خرد كرده همراه با تكه‌هاي مرغ، نمك و فلفل به مواد اضافه كنيد و هم بزنيدتا تفت داده شوند. در اين فاصله فلفل دلمه‌اي را هم نگيني خرد كرده و سير را هم پس از رنده كردن به مواد بيفزاييد. حالا تفت دادن را ادامه دهيد تا مواد طعمشان را به هم بگیرند.
۳
بعد از آماده شدن مواد، تابه را از روي حرارت برداريد و اجازه دهيد مخلوط كاملا سرد شود. مواد را داخل كاسه ريخته، تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشكنيد و خوب هم بزنيد. حالا نوبت اضافه كردن زعفران است.
۴
در پايان يك تابه را روي حرارت قرار داده مقداري روغن در آن داغ كنيد. حالا مواد كوكو را در تابه بريزيد و حرارت را كم كنید و اجازه دهيد تا يك طرف آن كاملا سرخ شود. سپس كوكو را برش زده و برگردانيد تا طرف ديگر هم به همين صورت سرخ شود. بعد از حدود ۱۵ دقيقه، حرارت را خاموش كرده و كوكو را در ظرف مناسب سرو كنيد.
سایر نکات

كوكوی چغرتمه

اگر تخم‌مرغ را در مخلوط مواد داغ بريزيد، بلافاصله بسته شده و ديگر كاركرد اصلي‌اش را در پخت كوكو ندارد.
عکس و تصاویر ارسالی از كوكوی چغرتمه
نظرات دستور پخت

كوكوی چغرتمه