مواد لازم

دسر پاناكوتا با سس شکلاتی

۴
مواد اصلی
ورقه ژلاتین
۴ ورق
خامه
۶۰۰ میلی گرم
شکر
۷۰ گرم
پوست پرتقال
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم سس :
شکلات تخته ای تلخ
۱۰۰ گرم
شیر
۱۰۰ میلی لیتر
کلمات کلیدی

دسر پاناكوتا با سس شکلاتی

طرز تهیه

دسر پاناكوتا با سس شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ورق‌هاي ژلاتين را به مدت ۵ دقيقه در آب سرد خيس كنيد. در اين فاصله خامه را با پوست پرتقال رنده‌شده مخلوط كرده و روي حرارت بگذاريد.
۲
وقتي حرارت باعث گرم شدن و جوش آمدن خامه شد، حرارت را ملايم كنيد و مخلوط را هم بزنيد.شكر را هم اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد تا شكر در خامه به خوبي حل شده و يكدست شود. ظرف را در اين مرحله از روي حرارت برداريد.
۳
ژلاتين را از داخل آب بيرون آورده و با دست فشار دهيد تا آب آن گرفته شود. ژلاتين را به خامه اضافه كرده و خوب هم بزنيد تا كاملا مخلوط و يكدست شود.
۴
ظرف‌هاي دسر را آماده كرده، خامه را از داخل يك صافي گذرانده و ظرف را با خامه پركنيد.
۵
كمي صبر كنيد تا از حرارت بيفتد و بعد ظرف را در يخچال بگذاريد و حداقل دو ساعت صبر كنيد تا خامه سفت شود. در اين فاصله سس شكلات را به اين‌صورت آماده كنيد؛ شير را روي حرارت بگذاريد تا گرم شود. شكلات تخته‌اي را در آن حل كرده و بعد از غليظ شدن كنار بگذاريد.پس از اينكه دسر سفت شد، ظرف را از يخچال بيرون آورده و با چاقو لبه دسر را از جداره ظرف جدا كنيد.
۶
ته ظرف را در آب جوش فرو كرده و بشقابي روي ظرف گذاشته و دسر را برگردانيد.براي تزئين دسر، سس شكلات را آماده كرده و به صورت دكوري روي دسر بريزيد.
سایر نکات

دسر پاناكوتا با سس شکلاتی

شير را جوشانده و تكه‌هاي شكلات را داخل آن ريخته و خوب هم بزنيد تا سس شكلات آماده شود.
هر ورق ژلاتين معادل يك قاشق چايخوري پودر ژلاتين است. پس اگر مي‌خواهيد به جاي ورق از پودر ژلاتين استفاده كنيد، چهار قاشق چايخوري معادل چهار ورق ژلاتين است.
نظرات دستور پخت

دسر پاناكوتا با سس شکلاتی