عکس كتلت بادمجان و سويا
غذای گیاهی : براي يك پذيرايي رسمي و ويژه از مهمانان ، حتما نبايد از مرغ يا گوشت استفاده كرد
...
مواد لازم

كتلت بادمجان و سويا

۴
مواد اصلی
بادمجان
۲ عدد
سویا
۲ پیمانه
نخود آشی
۱ پیمانه
پیازچه
۵ ساقه
پیاز کوچک
۱ عدد
تخم مرغ
۲ عدد
دارچین
۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

كتلت بادمجان و سويا

طرز تهیه

كتلت بادمجان و سويا

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
بادمجان‌ها را پوست كنده و بشوييد. حالا يك كاسه را از آب و مقداري نمك پر كرده و بادمجان‌ها را به مدت ۲۰ دقيقه در آب نمك بگذاريد تا تلخي آنها گرفته شود. پياز را هم پوست كنده بشوييد.
۲
نخود را در كاسه‌اي پر از آب به مدت ۳ تا ۴ ساعت خيس كنيد. چند بار در اين فاصله آب نخود را خالي كنيد و دوباره آب سرد روي آنها بريزيد. پيازچه‌ها را شسته و تميز كناري بگذاريد.
۳
سويا را در كاسه‌اي بزرگ ريخته، روي آن به اندازه چهار پنج پيمانه آب بريزيد و صبر كنيد تا سوياها، به خود آب جذب كنند. بعد از ۲۰ دقيقه آنها را در آبكش بريزيد و يك بار آب سرد از روي سوياها رد كنيد.
۴
حالا سوياها را در مشت فشار دهيد تا آب آنها با فشار دست‌تان بيرون بيايد و كم آب و خشك شوند. بادمجان‌ها را هم از آب بيرون آورده و با دستمال تميز خشك كنيد.نخود را هم بعد از خيس خوردن از آب بيرون آورده و همراه با سويا، بادمجان، پياز و پيازچه در چرخ گوشت يا غذاساز ريخته و خوب چرخ كنيد.
۵
مواد چرخ‌شده را در كاسه‌اي ريخته، نمك، فلفل و دارچين را هم اضافه كرده و با مواد خوب مخلوط كنيد. حالا تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد و به مواد اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا مايه كتلت آماده شود.
۶
در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. از مايه كتلت مقداري برداريد و در كف دست شكل دهيد و به آرامي در روغن داغ بگذاريد تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن يك طرف، طرف ديگر را سرخ كنيد. همه مايه كتلت را به همين روش در روغن سرخ كنيد و بعد در ظرف مورد نظر چيده و با سبزيجات دلخواه تزئين و سرو كنيد.
سایر نکات

كتلت بادمجان و سويا

مي‌توانيد مايه كتلت را در قالب هم بريزيد و كتلت‌هاي شكل‌دار قالبي درست كنيد.
نظرات دستور پخت

كتلت بادمجان و سويا