عکس شربت و مربای شاه توت
شربت شاه توت به همراه آب سرد، نوشیدنی خنک و بسیار دلچسب در روزهای گرم تابستان است. حتی توصیه می شود به جای نوشیدنی های بازار که مواد نگهدارنده دارند و در دراز مدت به بدن انسان آسیب می رسانند، از شربت های سالم خانگی مانند شربت شاه توت استفاده کنید.
#شربت_و_مربای_شاه_توت
...
مواد لازم

شربت و مربای شاه توت

۱۴
مواد اصلی
شاه توت
۲ کیلوگرم
شکر
۱.۵ کیلوگرم
آب جوش
۱ پارچ
آبلیمو
۲ قاشق مربا خوری
کلمات کلیدی

شربت و مربای شاه توت

شربت مربا شاه توت نوشیدنی
طرز تهیه

شربت و مربای شاه توت

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
آبجوش و شکر را مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا چند جوش بزند. و بعد شاه توت هایی رو که از قبل تمیز کردین رو به شکر و آب در حال جوش اضافه کنید.
۲
هر چند دقیقه شربت را با قاشق برداشته و از ارتفاع به داخل قابلمه شربت سرازیر کنید تا غلظت آن را ببینید. شربت نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. وقتی شربت غلیظ شد و تا حد ممکن عصاره شاتوت وارد شربت شد، آبلیمو را اضافه کنید و بعد از اینکه چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت بردارید. و با ملاقه شربت را از سر قابلمه جدا کنید و و از صافی رد کنید. شاه توت های داخل قابلمه را هم با مقداری از شربتی که باقی مانده به عنوان مربا کنار بگذارید.
۳
بعد از اینکه شربت و مربا سرد شد آن را در شیشه های تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. آماده سازی این شربت و مربای خوشمزه حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است. امیدوارم درستش کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. نوش جان..
نظرات دستور پخت

شربت و مربای شاه توت