مواد لازم

موس آلبالو (موس چند طبقه)

۴
مواد اصلی
پوره آلبالو یا پوره انگور
۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین
۲ قاشق سوپ خوری
آب گرم
۲ قاشق سوپ خوری
شکر
۳۰۰ گرم
آب
۱۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ
۳ عدد
مواد لازم
ژلاتین
۱ قاشق سوپ خوری
خامه
۲۰۰ گرم
شیر
۱۰۰ گرم
شکر
۷۵ گرم
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
آب سرد
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

موس آلبالو (موس چند طبقه)

طرز تهیه

موس آلبالو (موس چند طبقه)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۴۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
طرز تهیه موس: ابتدا ژلاتین را در آب گرم حل کرده، به آن پوره میوه اضافه کنید. در ظرفی دیگر شکر و آب را مخلوط کنید ، روی حرارت قرار دهید و زمانی که شکر ذوب شد آن را از روی حرارت بردارید.
۲
حالا سفیده‌ها را با همزن بزنید. پس از یک دقیقه شکر ذوب شده را کم کم به صورت نخی به سفیده‌های زده شده اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند. سپس مخلوط پوره میوه - انگور یا آلبالو- و ژلاتین را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط کردن هم بزنید. موس آماده شده را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.
۳
طرز تهیه پاناکوتا: ژلاتین را در آب سرد بریزید و ۵ دقیقه زمان دهیدتا حل شود. سپس شیر، شکر و خامه را با هم مخلوط و روی حرارت قرار دهید.
۴
زمانی که مایه به جوش آمد و شکر حل شد آن را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مایه کمی از حرارت افتاد ابتدا ژلاتین و بعد وانیل را به آن اضافه کرده، مخلوط کنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید.
۵
طرز تهیه موس چندطبقه: ابتدا طبق دستور یکی از موس‌ها را با طعم دلخواه درست کنید، در قالب مورد نظر بریزید و بعد قالب را در یخچال قرار دهید. بعد از اینکه موس خودش را گرفت- بهتر است روی آن کمی چسبنده باشد- مایه پاناکوتا را که درست کرده‌اید روی آن بریزید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید.
۶
وقتی مایه پاتاکوتا سفت شد موس آخر را روی آن بریزید و سپس قالب را در یخچال بگذارید. حالا پس از ۳ تا ۴ ساعت قالب را از یخچال درآورید و بنا به سلیقه خود روی آن را با خامه و میوه تزیین کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از موس آلبالو (موس چند طبقه)
نظرات دستور پخت

موس آلبالو (موس چند طبقه)