مواد لازم

صبحانه تابستانی

۴
مواد اصلی
کالباس
۴ ورق
سیب زمینی
۲ عدد
پیاز خردشده
۱/۲ پیمانه
کدو سبز
۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز
۱ عدد
ذرت پخته
۱ پیمانه
پیازچه
۱ عدد
تخم مرغ
۳-۴ عدد
نمک و فلفل و روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

صبحانه تابستانی

طرز تهیه

صبحانه تابستانی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
ابتدا مواد را آماده کنید؛ یعنی کالباس‌ها را خرد کنید. سیب‌زمینی‌ها را بشویید، پوست بکنید و سپس آنها را به‌ صورت مکعبی خرد کنید. کدوسبز را هم بعد از شست‌وشو خردکنید. فلفل دلمه‌ای و پیازچه‌ها را هم بعد از شست‌وشو ریز خرد کنید.
۲
در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس کالباس خردشده را داخل آن سرخ کنید. بعد از اینکه تکه‌های کالباس سرخ و برشته شدند.آنها را از تابه خارج کنید و داخل یک ظرف مناسب بریزید.در صورت نیاز داخل تابه مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا داغ شود
۳
حالا پیاز را داخل آن تفت دهید. بعد از اینکه تکه‌های پیاز نرم و طلایی شدند، سیب‌زمینی‌ها را داخل تابه بریزید. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید و آنها را سرخ کنید. بعد از حدود ۱۰-۸ دقیقه فلفل‌دلمه‌ای، پیازچه و کدوسبزهای خردشده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید.
۴
صبر کنید تا سبزی‌ها بپزند. در انتها ذرت پخته را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
۵
در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آن نیمرو کنید. مقداری نمک و فلفل هم روی تخم‌مرغ‌ها بریزید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
۶
حالا بشقاب‌های صبحانه را آماده کنید. مقداری از مخلوط سبزیجات را داخل هر کدام از بشقاب‌های‌تان بریزید. تخم‌مرغ‌ها را هم داخل هر کدام از بشقاب‌ها قرار دهید. مقداری فلفل روی تخم‌مرغ بریزید، سپس سرو کنید.
نظرات دستور پخت

صبحانه تابستانی