عکس کیک باربی با فیلینگ موز و گردو
روز دختر یهوووویی تصمیم گرفتم یه کیک دخترونه برای تنها آبجیم درست کنم و خوشحالش کنم، دست به کار شدم و نتیجه شد این #کیک_باربی که مشاهده می کنید. همیشه برای پایه کیک ها از #کیک_اسفنجی_مرجانپز استفاده میکنم اینبار کیک کاسترد پختم که نتیجه عالی بود. وزن این کیک 2.5 کیلو می باشد.
میزان خامه مصرفی حدود 1400 گرم
...
مواد لازم

کیک باربی با فیلینگ موز و گردو

۱۵
مواد اصلی
شیر
۱ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
آرد
۱.۵ پیمانه
روغن مایع
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری
وانیل
۱ قاشق چای خوری
پودر کاسترد
۳ قاشق سوپ خوری
نمک
۱ پنس
کلمات کلیدی

کیک باربی با فیلینگ موز و گردو

طرز تهیه

کیک باربی با فیلینگ موز و گردو

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۵۵
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.‌سپس قالب دلخواه را با کره چرب کنید و آردپاشی کنید و آرد اضافه را بتکانید.‌
۲
آرد و بکینگ پودر و نمک و پودر کاسترد را ۳ بار الک کنید.‌داخل ظرفی تخم مرغ و شکر و وانیل را به مدت ۸ دقیقه با همزن بزنید سپس روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن بزنید.‌
۳
طی سه مرحله شیر و مواد خشک را به نوبت اضافه کنید یعنی یکبار مقداری از شیر و مقداری از آرد و با دور کند همزن کمی بزنید و دوباره همین کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود.‌ در آخر چند ثانیه با دور تند بزنید تا مواد یکدست شود.
۴
سپس در قالب ریخته و به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.‌ بعد از پخت برای ۱۵ دقیقه داخل فر خاموش با درب باز قرار دهید تا به آرامی خنک شود سپس خارج کنید و از قالب برگردانید و تزیین و سرو کنید.‌‌
۵
بعد از خنک شدن کیک، اونو به ۴ لایه تقسیم کردم و هر لایه رو با کمی شربت رقیق شده آناناس مرطوب کردم، مرطوب کردن به این علت هست که کیک، بیش از حد خامه رو به خودش جذب نکنه.
۶
بین هر لایه خامه قنادی و موز حلقه شده و گردوی خرد شده چیدم و اطراف کیک رو یک لایه نازک خامه کشی کردم. از کمر به پایین عروسک سلفون بستم و فرو کردم وسط کیک. خامه رو با رنگ ژله ای صورتی مارک ویلتون ترکیب کردم و با ماسوره ستاره ای شکوفه های درشت یا رزت زدم و با مروارید خوراکی تزیین کردم.
سایر نکات

کیک باربی با فیلینگ موز و گردو

پودر کاسترد را از لوازم قنادی بخرید.
‌ کیک داخل قالب پیرکس پخته شده است. در واقع ظرف میوه خوری پیرکس
بهتره از روز قبل دست به کار بشید و کیک رو آماده کنید و اجازه بدید یک روز داخل یخچال بمونه تا خامه کاملا فرم خودشو حفظ کنه و کیک خوشمزه تری داشته باشید.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک باربی با فیلینگ موز و گردو
نظرات دستور پخت

کیک باربی با فیلینگ موز و گردو