عکس چیزکیک دارک چاکلت
یک چیزکیک خوشمزه سرشار از عطر و طعم شکلات تلخ برای عاشقان شکلات
#چیزکیک #چیزکیک_مرجانپز #چیزکیک_شکلاتی ‌شم #چیزکیک_روکش_گاناش #گاناش #گنش #کیک_پنیری
اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.‌‌
...
مواد لازم

چیزکیک دارک چاکلت

۸
مواد لازم کیک
آرد
۱ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
شیر ولرم
۱/۲ پیمانه
روغن مایع
۱/۴ پیمانه
تخم مرغ
۲ عدد
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
نمک
۱ پنس
فیلینگ شکلاتی
پودر ژلاتین
۲ قاشق غذا خوری
آب
۱/۴ پیمانه
شکلات تلخ
۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه
۴۰۰ گرم
خامه صبحانه یا فرم گرفته
۳۰۰ گرم
پودر قند
۱/۴ پیمانه
گاناش شکلاتی
شکلات تلخ
۱۰۰ گرم
خامه صبحانه یا خامه شکلاتی
۱۰۰ گرم
کلمات کلیدی

چیزکیک دارک چاکلت

طرز تهیه

چیزکیک دارک چاکلت

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
طرز تهیه کیک شکلاتی: فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید.
۲
آرد و پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر را سه بار الک کنید. تخم مرغ و شکر را ۵ دقیقه بزنید تا حجیم و کشدار شود. روغن را اضافه کنید و ۱ دقیقه بزنید. شیر ولرم را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن بزنید.
۳
مواد خشک را اضافه کنید و مخلوط کنید. قالب کمربندی را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید و مواد را داخل قالب ریخته و برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزید.
۴
بعد از پخت اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج کرده و کاغذ روغنی را جدا کنید و کیک را داخل ظرف سرو قرار دهید و فقط حلقه قالب کمربندی را دور آن قرار دهید که بتوانید مواد فیلینگ را اضافه کنید. میتوانید این مرحله را انجام ندهید و بقیه مراحل را بعد از خنک شدن کیک داخل قالب ادامه دهید.
۵
طرز تهیه فیلینگ شکلاتی :پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید تااسفنجی شود سپس روی بخار کتری بن ماری کنید تا کاملا حل شود.شکلات تخته ای را روی بخار کتری بن ماری کنید و اجازه دهید کمی خنک شود.
۶
پنیر ماسکارپونه را در ظرفی با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود. خامه و پودر قند را نیز اضافه کنید و مخلوط کنید.(میزان پودر قند را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید).
۷
شکلات و ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و همه مواد را بزنید تا یکدست شوند. چنانچه مایه خیلی سفت بود میتوانید کمی شیر یا دنت شکلاتی اضافه کنید.
۸
این مواد را روی کیک ریخته و سطح آنرا کاملا صاف کنید و اجازه دهید چند ساعت داخل یخچال بماند تا سفت شود.
۹
گاناش شکلاتی:خامه را روی حرارت قرار دهید و قبل از اینکه شروع به جوشیدن کند شعله را خاموش کرده و شکلات های تکه شده را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا گاناش روان و یکدستی حاصل شود.
۱۰
وقتی کمی خنک شد روی فیلینگ ریخته و صاف کنید و برای دو ساعت داخل یخچال قرار دهید.بهتر است چیزکیک یک شب داخل یخچال بماند سپس سرو کنید.
سایر نکات

چیزکیک دارک چاکلت

#تزیین_چیزکیک به همراه تمامی نکات
1- برای تزیین از قیف بستنی سایز کوچیک استفاده کردم که لوازم قنادی ها میفروشن. داخلش خرده های کیک ریختم تا پر بشه، یک سیخ چوبی با کمک شکلات بن ماری شده به صورت عمودی با کمی زاویه جلوی قیف چسبوندم و روی کیک شکلات بن ماری شده ریختم و شکلات چیپسی پاشیدم و صبر کردم تا سفت بشه.
تمام قسمتی از سیخ که قرار بود روی کیک قرار بگیره شکلات بن ماری شده مالیدم و شروع به چسبوندن شکلات چیپسی روی سیخ کردم. وقتی کاملا خشک شد وسط چیزکیک فرو کردم و اطرافش هم شکلات چیپسی ریختم و اینطور به نظر میاد که روی هوا معلق هست و از قیف شکلات میریزه. میتونید بجای شکلات از اسمارتیز یا ترافل های رنگی استفاده کنید.
2- شکلات های سفید اشکی با استفاده از شکلات مارک کارات درست شده، به این صورت که بن ماری کردم و بهش خیلی کم روغن مایع اضافه کردم تا روان تر بشه و داخل قالب سیلیکونی ریختم و بعد از اینکه سفت شد روی برش های کیک گذاشتم و کمی نوتلا داخل قیف ریختم و انتهای شکلات های سفید ماسوره زدم.
3- برای لایه اول چیزکیک یا همون #کراست میتونید کیک نپزید و از بیسکویت استفاده کنید. تقریبا دو بسته پتی بور یا هر بیسکویتی که تمایل دارید پودر کنید و با 100 گرم کره آب شده میکس کنید و کف قالب پهن کنید و با پشت لیوان کاملا صاف کنید و بذارید داخل یخچال تا خودشو بگیره و بعد فیلینگ و بقیه مراحل رو ادامه بدید.
4- هر کیکی به عنوان کراست پختید حتما سطح اونو کاملا صاف کنید یعنی اگر کیک گنبدی شده حتما با چاقوی اره ای یک لایه بردارید تا سطح کیک صاف بشه، در ضمن برداشتن لایه رویی کیک که حالت برشته داره باعث میشه فیلینگ بهتر به کیک بچسبه و موقع برش زدن یا گاز زدن، کیک از لایه بعدی جدا نشه پس بهتره همیشه یک لایه از سطح رویی کیک برش بزنید.
5- از اسانس وانیل داخل فیلینگ چیزکیک استفاده کنید چون وانیل پودری باعث تلخی فیلینگ میشه.
6- بجای شکلات تلخ در این رسپی میتونید از شکلات شیرین یا نوتلا استفاده کنید که در اون حالت چیزکیک شکلاتی یا نوتلا خواهید داشت.
7- میتونید لایه سوم یعنی گاناش رو کاملا حذف کنید.
8- کمی شکلات رنده کردم و دور تا دور کیک با کمک دست چسبوندم بخاطر همین شما لایه هارو مشاهده نمی کنید.
9 - حلقه قالب کمربندی از زمانی که کیک رو داخل ظرف سرو میذارید باید دور کیک باشه و لایه فیلینگ ریخته بشه و در نهایت هم گاناش ریخته بشه و وقتی که چیزکیک کاملا آماده سرو شد با یک چاقو دور تا دور اونو از قالب جدا کنید و به آرومی قفل قالب رو باز کنید و قالب رو به سمت بالا بیارید تا چیزکیک آزاد بشه.
نظرات دستور پخت

چیزکیک دارک چاکلت