عکس مافین پنیر، ذرت و ژامبون
این مافین‌ها را در تعطیلات آخر هفته بپزید و برای استفاده در وعده‌های خوراکی طول هفته فرزندتان آنها را فریز کنید تا سالم و تر و تازه بمانند‌
#مخصوص_مدرسه_بچه ها
...
مواد لازم

مافین پنیر، ذرت و ژامبون

۶
مواد اصلی
ژامبون خردشده یا مرغ پخته
۲۵۰ گرم
آرد
۲.۵ پیمانه
کنسرو ذرت
۱۲۵ گرم
شیر (کم چرب)
۲/۳ پیمانه
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
پنیر موزارلا (موتزارلا) کم چرب
۱.۵ پیمانه
پنیر خامه ای
۱۲۵ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
کلمات کلیدی

مافین پنیر، ذرت و ژامبون

طرز تهیه

مافین پنیر، ذرت و ژامبون

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
تخم‌مرغ و پنیر خامه‌ای را بیرون از یخچال بگذارید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. داخل قالب (۶ تایی) مافین کپسول کاغذی بگذارید.
۲
آرد و بیکینگ پودر را در کاسه‌ای بریزید. دانه ذرت، نصف پنیر موزارلا و نصف ژامبون را اضافه کنید. مواد را با یکدیگر هم بزنید. در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. شیر و پنیر خامه‌ای را هم بیفزایید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شوند.
۳
مخلوط شیری را به آرد و دیگر مواد خشک اضافه کنید و در حدی هم بزنید که تركیب شوند. هم زدن زیادی پف مافین را کم می‌کند. با قاشق یا ملاقه از مایه مافین بردارید و در کپسول‌های کاغذی داخل قالب بریزید. وقتی همه مایه مافین را در قالب ریختید، بقیه ژامبون و پنیر موزارلا را هم روی آنها بریزید
۴
قالب را به مدت نیم ساعت در فر بگذارید تا مافین‌ها بپزند و پف کنند. سینی را از فر بیرون بیاورید و ۵ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها در سینی بمانند و از حرارت بیفتند. سپس آنها را به آرامی از سینی بیرون بیاورید و روی توری فلزی بگذارید تا خنک شوند. بعد در کیسه فریزر بگذارید و به عنوان میان‌وعده‌ای خوشمزه فرزندتان را سورپرایز کنید.
سایر نکات

مافین پنیر، ذرت و ژامبون

با جایگزین کردن مرغ پخته ادویه زده به جای ژامبون، می‌توانید غذای سالمتری به فرزندتان بدهید.
به ظرف ناهار بچه‌ها خلال‌های سبزیجات، ماست و برگه زردآلو اضافه کنید.
نظرات دستور پخت

مافین پنیر، ذرت و ژامبون