مواد لازم

کیک پیراهن صورتی

۱۴
مواد اصلی
کیک اسفنجی
۳ عدد
خامه صبحانه
۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای
۸۰۰ گرم
خمیر فوندانت صورتی
۲ کیلوگرم
کلمات کلیدی

کیک پیراهن صورتی

طرز تهیه

کیک پیراهن صورتی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
برای تهیه این کیک ابتدا ۳ عدد کیک اسفنجی به قطر ۱۰ سانتی‌متر آماده کنید. سپس هر کیک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید، بین لایه‌ها کرم یا خامه بمالید و لایه‌ها را روی هم قرار دهید.
۲
حالا خامه صبحانه و شکلات تخته‌ای تلخ را روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و کنار بگذارید تا کمی غلیظ شود. این مایه گاناش نام دارد. حالااطراف بدنه کیک را کاملا گاناش کشیده و به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا بسته شود و مجدد بعد از بیرون آوردن از یخچال روی آن دوباره گاناش بکشید تا کاملا یک‌دست شود.
۳
سپس در یخچال بگذارید تا بسته شود. حالا آن را از یخچال خارج کنید و از بغل برش بزنید تا قوس دو طرف ایجاد شود و مجدد قسمت‌های حالت داده شده را با گاناش بپوشانید و در یخچال قرار دهید.
۴
برای این کار خمیر فوندانت صورتی لازم است. آن را روی سطحی که چرب کرده‌اید به قطر نیم سانتی‌متر پهن کنید وارتفاع، بدنه و دور تا دور کیک را که روی بدنه‌آن بریلو زده‌اید را با خمیر فوندانت بپوشانید.
۵
بر ای چین‌های پایین کیک، خمیر را به ابعاد ۱۰ × ۵ سانتی‌متر پهن کنید و با سمبه روی لبه‌ها و چین‌ها را حالت دهید و با چسب فوندانت به کیک بچسبانید.
۶
برای گل‌ها با کاتر گل انژکتوری قالب بزنید و بچسبانید.
سایر نکات

کیک پیراهن صورتی

بریلو" ماده ای ژله مانند است که برای چسباندن خمیر فوندانت به کیک به کار می رود و شما می توانید آن را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.
نظرات دستور پخت

کیک پیراهن صورتی