مواد لازم

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

۱۸
مواد اصلی
کره
۱ فنجان
شکر قهوه ای
۱ فنجان
شکر
۱/۲ فنجان
تخم مرغ
۲ عدد
عصاره وانیل
۱.۵ قاشق چای خوری
آرد
۲ فنجان
نمک
۱ قاشق چای خوری
خرده شکلات
۱.۵ فنجان
چوب شور خرد شده
۱ فنجان
روغن نباتی
۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

طرز تهیه

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید.
۲
کف یک ظرف مخصوص فر مربع شکل به ضلع ۲۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بگذارید کاغذ از دو طرف ظرف آویزان باشد. روی کاغذ روغنی را با اسپری آشپزی چرب کنید.
۳
در یک مخلوط کن کره ی آب شده و شکر و شکر قهوه ای را ۲ دقیقه بزنید تا نرم و یکدست بشوند.
۴
تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند. کاسه ی مخلوط کن را جدا کنید و آرد را اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شود. ۱ فنجان خرده شکلات و نصف فنجان چوب شور خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید.
۵
خمیر را داخل قالبی که آماده کرده اید بریزید و روی آن را ضاف کنید سپس نصف فنجان چوب شور باقیمانده را روی آن بریزید و آنها را کمی داخل خمیر فشار دهید.
۶
۳۰ دقیقه تا زمانی که خلال دندانی که در آن فرو می کنید تمیز بیرون بیاید در فر بپزد. زمانی که شیرینی تخته ای در حال پختن است نصف فنجان خرده شکلات باقیمانده را با روغن نباتی در یک قابلمه دو جداره یا داخل ماکرو ویو آب کنید.
۷
شیرینی تخته ای را از فر بیرون بیاورید و بگذارید کاملاً داخل قالب خنک شود سپس آن را به وسیله ی لبه های کاغذ روغنی از قالب بیرون بیاورید.
۸
شکلات آب شده را قطره قطره روی شیرینی بریزید و بگذارید خنک شود تا شکلات سفت شود. شیرینی تخته ای را به شکل ۱۶ مربع برش دهید و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات

بیشتر
نظرات دستور پخت

شیرینی تخته ای چوب شور و شکلات