مواد لازم

خورش نخود و بادمجان

۴
مواد اصلی
سینه مرغ درشت
۳ تکه
زنجبیل رنده شده
۱ قاشق چای خوری
سیر له شده
۴ حبه
پیازچه
۲ عدد
پودر کاری
۱ قاشق سوپ خوری
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای قرمز
۱ عدد
بادمجان
۲ عدد
شیر
۱ پیمانه
نخود
۴۰۰ گرم
نخود فرنگی
۱ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

خورش نخود و بادمجان

طرز تهیه

خورش نخود و بادمجان

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۸۰
دقیقه
۱
نخودها را از شب قبل خیس کرده و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و مکعبی خرد کنید. بادمجان‌ها را هم بعد از شست‌وشو به صورت تکه‌های ۳ سانتی‌متری خرد کنید. پیازچه‌ها را بعد از شست‌وشو، ریز خرد کنید. مرغ را به صورت تکه‌های ۳ سانتی‌متری خرد کرده و آن‌ها را به نمک و فلفل آغشته کنید.
۲
در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس زنجبیل رنده شده، سیرهای له ‌شده و پیازچه‌های خرد شده را داخل آن بریزید و مواد را خوب با هم تفت دهید. بعد از ۳ دقیقه پودر کاری و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. حالا باید تکه‌های مرغ را همراه با نخود به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید. سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید. بعد از آن که جوش آمد، حرارت را کم کنید. در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا نخود و مرغ بپزند.
۳
بعد از ۳۰ دقیقه تکه‌های فلفل و بادمجان را همراه با شیر اضافه کنید. به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را به‌ آرامی با هم مخلوط ‌کنید. دوباره در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا مواد کاملاً بپزند. ۱۰ دقیقه قبل از آن که خورش آماده شود، نخودفرنگی‌ها را اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید. صبر کنید تا خورش جا بیفتد.
۴
بعد از آن که خورش آماده شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و همراه با پلو سرو کنید.
نظرات دستور پخت

خورش نخود و بادمجان