عکس مربای پوست نارنگی
فصل پاییز با انواع مرکبات رنگ و بوی دیگه ای داره ؛ میدونستید با #پوست_نارنگی هم میشه مربا درست کرد؟؟؟ اگر نمیدونستید پس پوست نارنگی هارو دور نریزید و یکبار تست کنید شاید خوشتون اومد.
بریم سراغ دستور مربای خوشرنگ پاییزی با عطر و طعم عالی؛ که البته پیشنهاد میکنم به صورت خلالی آماده کنید و به صورت گل برای زیبایی مربا خوبه.
اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.‌‌
#مربا #مربای_نارنگی #پوست_نارنگی #مربا_شکل_گل #مربا_نارنگی
...
مواد لازم

مربای پوست نارنگی

۴
مواد اصلی
نارنگی
۱ کیلوگرم
آب
۲ لیوان
شکر
۱.۵ لیوان
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
آبلیمو
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

مربای پوست نارنگی

طرز تهیه

مربای پوست نارنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا نارنگی ها را تمیز شسته و خشک کنید. آنها را نازک پوست بگیرید و سعی کنید از نارنگی های سایز کوچک با پوست نرمتر استفاده کنید. از یک سمت شروع به پیچیدن کنید تا هر پوست نارنگی شبیه یک گل شود و با کمک یک خلال پوست را فیکس کنید. میتوانید پوست نارنگی را خلالی یا مربع شکل خرد کنید.
۲
سپس در قابلمه ای آب ریخته و وقتی جوشید همه پوستها را برای ۲ دقیقه در آن بریزید تا بجوشد و تلخی پوست گرفته شود. سپس آبکش کنید و روی پوست ها آب سرد بریزید.این مراحل را ۳ بار انجام دهید تا کاملا تلخی پوست گرفته شود.
۳
در قابلمه ای آب و شکر ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا زمانیکه شکر حل شود و آب به جوش آید.پوست ها را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید با شعله ملایم برای حدود یکساعت بپزند و شهد کمی غلیظ شود و به خورد پوست ها برود.
۴
در آخر پخت، وانیل و آبلیمو اضافه کنید و بعد از چند جوش خاموش کنید.اجازه دهید مربا داخل قابلمه حداقل ۱۲ ساعت استراحت کند سپس خلال ها را به آرامی خارج کنید و مربا را داخل شیشه استریل بریزید.
نظرات دستور پخت

مربای پوست نارنگی