مواد لازم

کیک بادام و پرتقال

۶
مواد اصلی
پرتقال بزرگ
۱ عدد
آرد سفید
۱ پیمانه
بادام پودرشده
۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱.۵ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱ قاشق چای خوری
نمک
نوک قاشق چای خوری
تخم مرغ
۳ عدد
شکر
۳/۴ پیمانه
روغن زیتون
۱/۲ پیمانه
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
رنده پوست پرتقال
۱ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

کیک بادام و پرتقال

طرز تهیه

کیک بادام و پرتقال

درجه سختی
زمان تهیه ۲۲
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
پرتقال را بشویید و آن را به چهار قسمت تقسیم کنید. تکه‌های پرتقال را همراه با مقداری آب داخل قابلمه کوچکی بریزید، طوری که آب روی تکه‌های پرتقال را بپوشاند. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا آب داخل قابلمه کم شده و تکه‌های پرتقال نرم شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا مخلوط خنک شود. تکه‌های پرتقال را همراه با آب داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملاً نرم و یکدست شود، سپس آن را داخل ظرفی بریزید.
۲
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. آرد، بادام پودر شده، نمک، بیکینگ‌پودر و جوش‌شیرین را با هم مخلوط‌ کنید. در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن خوب هم بزنید تا کرمی و کش‌دار شوند،
۳
سپس روغن زیتون، پودر وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. حالا به ‌آرامی مخلوط آردی را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود. قالب مورد نظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس مایه را داخل آن بریزید. قالب را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک بپزد.
۴
وقتی کیک آماده شد، آن را از فر خارج کنید تا کاملاً سرد شود، سپس سطح کیک را با پ‍ودر قند الک شده و برش های پرتقال تزیین کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کیک بادام و پرتقال
نظرات دستور پخت

کیک بادام و پرتقال