مواد لازم

رولت انار

۵
مواد اصلی
تخم مرغ
۴ عدد
شکر
۱/۲ پیمانه
کره آب شده
۴۰ گرم
آب داغ
۲ قاشق سوپ خوری
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
آرد
۱/۲ پیمانه
پودر قند
۲ قاشق سوپ خوری
ژله انار
۱ بسته
پنیر ماسکارپونه
۲۵۰ گرم
خامه فرم گرفته
۸۰ گرم
سس انار
۲ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

رولت انار

طرز تهیه

رولت انار

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ژله‌ انار را طبق دستور روی جعبه آماده کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید، سپس ژله را به‌صورت مکعبی خرد کنید.
۲
حالا رولت را آماده کنید. زرده‌های تخم‌مرغ را با شکر مخلوط کرده و با همزن برقی حدود ۵ دقیقه بزنید تا نرم و غلیظ شود. سپس کره، آب و وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. در انتها آرد را بریزید و مواد را خوب مخلوط‌کنید.
۳
سفیده‌ها را در ظرف جداگانه‌ای با همزن برقی آن‌قدر بزنید تا سفید شده و پف کند. سپس به مخلوط زرده اضافه کنید. مواد را با لیسک و در یک جهت هم بزنید تا خمیر کیک آماده شود.
۴
سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس خمیر را روی آن بریزید و پخش کنید تا یک لایه نازک تشکیل شود. سینی را به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد، سپس سینی را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کیک کمی سرد شود.
۵
در این مرحله پنیر ماسکارپونه، خامه‌ فرم گرفته و سس انار را با هم مخلوط‌کنید. رولت را روی سطح تمیزی قرار دهید و مخلوط پنیری را روی آن بمالید. سپس تکه‌های ژله را لبه خمیر بچینید. حالا به‌آرامی خمیر را لوله کنید تا رولت شما آماده شود. در انتها روی رولت پودر قند بریزید. رولت را با فویل آلومینیومی بپوشانید. آن را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.
۶
موقع سرو، رولت را از داخل فویل خارج کنید، آن را با تکه‌های ژله تزیین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت انار
نظرات دستور پخت

رولت انار