مواد لازم

پای سیب دارچین

۸
مواد لازم خمیر
آرد سفید
۴ پیمانه
کره گیاهی
۱ پیمانه
آب سرد
به مقدار لازم
پودر قند
۱/۲ پیمانه
وانیل مایع
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم میانی
سیب پوست گرفته و خردشده
۲ پیمانه
شکر
۲ پیمانه
دارچین
۲ قاشق چای خوری
آبلیمو تازه
۲ قاشق غذا خوری
گردو خردشده
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

پای سیب دارچین

طرز تهیه

پای سیب دارچین

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
نیم ساعت قبل از شروع به کار ،آرد و کره را در فریزر گذاشته تا کاملا سرد شوند.
۲
سیب ها را به همراه شکر روی شعله متوسط گذاشته تا کم کم شکر آب شود و سیب آب بیاندازد.صبر می کنیم تا آب سیب ها کاملا گرفته شود و مربا غلیظ شود، سپس شعله را خاموش کرده ،گردو، آب لیمو و دارچین را اضافه میکنیم ؛ مواد را کناری گذاشته تا خنک شوند.
۳
کره را از فریزر در آورده و با چاقو به تکه های کوچک تقسیم می کنیم. پودر قند، بیکینگ پودر و وانیل را با آرد مخلوط کرده،کره را با چنگال به خورد آرد میدهیم، سپس قاشق قاشق از آب سرد اضافه میکنیم و سعی میکنیم با کمک سر انگشتان خمیر را فشرده و در وسط ظرف جمع کنیم.
۴
دقت داشته باشید که هرچه آب کمتری اضافه کنید و کمتر ورز دهید کیفت خمیر بیشتر خواهد شد.خمیر را در کیسه پلاستیکی گذاشته و نیم ساعت در فریزر استراحت دهید.
۵
خمیر را از فریزر در آورده و بین دو لایه پلاستیک گذاشته و با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز میکنیم.خمیر را به آرامی بلند کرده ، کف و دیواره های قالب مخصوص پای را با آن می پوشانیم.با انگشت خمیر را به خوبی به دیواره ها میچسبانیم و اضافه ها را میگیریم.با چنگال کف خمیر را سوراخ کرده تا مانع پف شدن آن در زمان پخت شویم.
۶
مواد میانی را که اکنون خنک شده روی خمیر ریخته و بطور یکنواخت پهن میکنیم.با مقدار باقی مانده ی خمیر به سلیقه ی خود روی پای را تزیین کرده و آن را به مدت ربع ساعت در یخچال میگذاریم. در این مدت فر را روشن کرده تا گرم شود.حرارت۱۸۰درجه سانتیگراد برای فر برقی و ۲۰۰درجه سانتیگراد برای فر گازی می باشد.
۷
پای را۲۵الی۳۰دقیقه یا تا زمانی که از کناره ها طلایی شود در طبقه وسط فر پخته و در انتها به مدت یک دقیقه شعله ی بالای فر را روشن کرده تا روی پای نیز طلایی شود.
سایر نکات

پای سیب دارچین

پای را میتوان به همراه انواع نوشیدنی گرم و یا بستنی سرو کرد.
نظرات دستور پخت

پای سیب دارچین