مواد لازم

چیز کیک انار

۱۰
مواد اصلی
بیسکویت پتی بور
۲۵۰ گرم
کره
۱۲۵ گرم
پنیر ماسکارپونه
۲۰۰ گرم
ماست‏
۱/۲ پیمانه
آرد
۱/۴ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
شکر
۱/۱/۴ پیمانه
انار دون شده
۱ پیمانه
ژله انار
۱ بسته
کلمات کلیدی

چیز کیک انار

طرز تهیه

چیز کیک انار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
ابتدا بیسکوییت ها و کره ذوب شده را در غذاساز کاملا با هم میکس می کنیم. (می توان از هر دو نوع یا یک نوع بیسکوییت استفاده کرد. فقط مقدار ان رعایت گردد. من از یه بسته پتی بور و خدودا ۱۰ عدد بیسکوییت ساقه طلایی استفاده میکنم.)
۲
مواد میکس شده را داخل قالب کمربندی ریخته و با ته لیوان یا گوشکوب دستی به ارامی صاف و فشرده میکنیم. سپس برای حدود ۸ تا ده دقیقه داخل فر ۱۷۰ درجه قرار می دهیم. با این کار شکنندگی کراست چیزکیک هنگام برش کم می شود.
۳
در ظرف دیگر پنیر ماسکارپونه و شکر را خوب مخلوط میکنیم. سپس تخم مرغ را اضافه میکنیم و هم میزنیم. بعد از آن ارد و ماست را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم تا مایع یکدستی حاصل شود.
۴
بعد از خارج کردن قالب از فر و سرد شدن مخلوط اماده شده در مرحله قبل را بر روی بیسکوییتها میریزیم و برای مدت ۴۵ دقیقه داخل فر ۱۷۰ قرار می دهیم تا پخته شود. میتوان مشابه کیک با خلال دندان تست کرد. ممکن است ترک بخورد و یا کمی گنبدی شود که مشکلی ندارد. ضمنا زمان پخت بسته به نوع فر ممکن است متفاوت باشد.
۵
ژله انار را با یک لیوان آبجوش مخلوط کرده و میگذاریم خالتی مشابه سفیده تخم مرغ بگیرد تا هنگام ریختن روی لایه دوم ، در ان نفوذ نکند.
۶
در آخرین مرحله، پس از خروج قالب از فر و سرد شدن آن، دانه های انار را روی لایه دوم ریخته و سپس ژله نیم بند شده را به ان اضافه میکنیم. ترجیحا با قاشق بریزید که روی کل سطح کار پخش شود. سپس قالب را بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار داده تا ژله کاملا ببندد.
۷
چیز کیک را برش دهید و نوش جان کنید...
تصاویر مراحل تهیه

چیز کیک انار

سایر نکات

چیز کیک انار

می توان از پنیر خامه ای هم استفاده کرد... ولی استفاده از پنیر ماسکارپونه توصیه می شود.
نظرات دستور پخت

چیز کیک انار