عکس کوکی با طعم هل
#یه کوکی خوشمزه که میتونید به جای هل از چاشنی های مختلف استفاده کنید# بسیار راحت و آسان و سریع آماده میشه# برای تجربه ی یک طعم لذیذ و جالب حتما این کوکی رو امتحان #
...
مواد لازم

کوکی با طعم هل

۸
مواد اصلی
آرد سفید
۱.۵ پیمانه
پودر شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
ماست‏
۲ قاشق غذا خوری
پودر هل سبز
۱ قاشق چای خوری
روغن جامد
۱.۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
شکلات کاکائویی رنده شده
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوکی با طعم هل

طرز تهیه

کوکی با طعم هل

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا تخم‌مرغ رو در یک کاسه بزرگ و گود میشکنیم و با همزن دستی میزنیم تا کاملاً باز بشه بعد روغن جامد رو بهش اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم بعدپودر شکر رو کم کم اضافه کرده و مخلوط میکنیم .
۲
پودر هل، بکینگ پودر وماست رو به ترتیب اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا کاملاً یکنواخت بشن.
۳
آرد رو یکی دو بار الک میکنیم وکم کم به موادمون اضافه میکنیم تا جایی که یک خمیر نسبتا چسبنده و نرمی (مثل حلوایی که کش داره)بدست میاد که در این مرحله برای اینکه بتوانیم خمیر رو حالت بدیم بهتره که ۱۵دقیقه در یخچال قرار دهیم تا کمی سفت و منسجم بشه،
۴
بعد از این مدت از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک برمیداریم و تو دست گلوله کرده و خیلی کم فشار میدهیم تا پهن بشه، در سینی فر که چرب کرده و آرد پاشی شده و یا کاغذ روغنی انداخته ایم، با فاصله ۴سانتی قرار میدهیم.
۵
و شکلات رنده شده رو روی مرکز خمیر به اندازه نوک قاشق چایخوری (برای تزیین) اگر نخواستید میتونید حذف کنید،فر تون رو از قبل بمدت ۱۰دقیقه گرم کنید و سینی رو داخل فر با دمای ۱۷۰درجه بمدت ۲۰دقیقه میذاریم تا بپزد .
۶
در این مدت اصلا در فر رو باز نکنید چون پف کوکی میخوابه و تخت میشه، نباید رنگش تغییر کند فقط زیرش خیلی کم طلایی بشه آماده است،(البته درجه حرارت فرها با هم متفاوتن برای همین مواظب باشید و مدام نگاه کنید تا زیر کوکی ها نسوزد) .
۷
بعد از پخت در فر رو باز کنید ولی سینی رو خارج نکنید اجازه دهید تا کاملاً از حرارت افتاده و خنک شود بعد از سینی خارج کرده و در ظرف دردار قرار دهید، این کوکی در ظرف دردار خیلی خوب میماند و طعم و مزه اش خوب حفظ میشود .
سایر نکات

کوکی با طعم هل

پیمانه ی مورد نظر همان لیوان دسته دار فرانسوی هستش، میتونید بعد از آماده شدن خمیر در ماکروفر هم بپزید با دمای 160درجه بمدت 25دقیقه، و یا روی گاز، داخل ماهیتابه رو چرب میکنیم و با فاصله میچینم روی گاز شعله پخش کن میذاریم و با شعله ی کم تا زمانی که پف کرده و زیرش طلایی بشه .
نظرات دستور پخت

کوکی با طعم هل