مواد لازم

بیسکویت کرم دار قرمز مخملی

۶
مواد اصلی
آرد
۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱.۵ قاشق چای خوری
نمک
۱.۵ قاشق چای خوری
شکلات تخته ای خردشده
۵۰ گرم
کره نرم شده
۱.۵ پیمانه
شکر قهوه ای
۲ پیمانه
شکر سفید
۱ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
رنگ خوراکی
۱ قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه
۳.۵ پیمانه
مواد لازم برای کرم میانی
کره
۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای
۳۰۰ گرم
پودر وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر قند
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

بیسکویت کرم دار قرمز مخملی

طرز تهیه

بیسکویت کرم دار قرمز مخملی

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را با کاغذ روغنی چرب کنید و کنار بگذارید. آرد، بیکینگپودر و نمک را با هم مخلوط و الک کنید، سپس کنار بگذارید. شکلات را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) آب کنید. آن را هم کنار بگذارید.
۲
کره نرم شده و شکرها را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی آن را خوب بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا تخم مرغ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط نرم شود، سپس شکلات آب شده و رنگ خوراکی را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
۳
در این مرحله نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی مواد خوب با هم مخلوط شدند، خامه را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در انتها بقیه مخلوط آرد را بیفزایید. مواد را به آرامی مخلوط کنید تا مایه کوکیها آماده شود.
۴
حدود یک قاشق سوپخوری از مایه را بردارید و روی سینی فر قرار دهید. با کمک قاشق آن را گرد کرده و کمی فشار دهید. هر تعداد که میشود کوکیها را به همین شکل آماده کنید، سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزند.
۵
در این میان کرم میانی را آماده کنید. کره نرم شده، پنیر خامه‌ای و پودر وانیل را با هم‌زن برقی بزنید تا نرم و یکنواخت شوند، سپس پودر قند را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
۶
وقتی کوکیها سرد شدند، روی نیمی از آنها مقداری از کرم حاصل را بریزید، سپس بقیه کوکیها را روی آنها قرار دهید. کوکیها را داخل ظرفی بچینید و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

بیسکویت کرم دار قرمز مخملی