مواد لازم

کیک مخملی و ماست

۸
مواد لازم
آرد
۵ قاشق سوپ خوری
ماست‏
۱ پیمانه پر
شکر
۱ پیمانه پر
تخم مرغ درشت
۲ عدد
کره یا مارگارین
۲ قاشق سوپ خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
سرکه سفید
۱ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو
۱ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۸ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمز
به مقدار لازم
مواد لازم برای کرم
شکلات سفید
۹۰ گرم
پودر قند
۱.۵ پیمانه
کره
۱۰۰ گرم
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
پنیر خامه ای
۳۰۰ گرم
خامه صبحانه
۱ بسته
کلمات کلیدی

کیک مخملی و ماست

طرز تهیه

کیک مخملی و ماست

درجه سختی
زمان تهیه ۹۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
مارگارین و شکر را در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کرم رنگ شوند. تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و هر کدام را ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا کاملا جذب کره و شکر شوند.
۲
ماست، نمک و بیکینگ پودر را به مواد بیفزایید. جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید.
۳
آرد و نمک را اضافه کرده و هم بزنید. پودر کاکائو ، رنگ خوراکی را هم اضافه کرده و باز هم بزنید. در قالب کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل آن بریزید.
۴
قالب را در فر از پیش گرم شده با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. سپس قالب را بیرون بیاورید تا خنک شود.
۵
پودر قند، وانیل و کره را در کاسه‌ای بریزید و هم بزنید تا مخلوط سبکی شوند. پنیر خامه‌ای و خامه اضافه کنید. شکلات آب شده را پس از سرد شدن، به مواد بیفزایید.
۶
بعد از خنک شدن کیک را از قالب بیرون بیاورید. روی سطح صاف و تمیزی بگذارید. کیک را از وسط عرض به سه قسمت برش بزنید. کرم را به سه قسمت تقسیم کنید. کرم ها را روی لایه های کیک بمالید.
۷
برش های کرم‌دار کیک را روی هم بگذارید و کمی فشار دهید.کمی از کرم را به دیواره های بیرونی کیک هم بمالید. در صورت تمایل روی کیک را با کمی کیک پودر شده تزیین کنید. این کیک را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید.
نظرات دستور پخت

کیک مخملی و ماست