مواد لازم

باقلوای پرچمی قزوینی

۸
مواد اصلی
آرد سفید
۱ پیمانه
گلاب
۱ قاشق سوپ خوری
آب گرم
۱ قاشق سوپ خوری
کره آب شده یا روغن جامد
۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
پودر بادام
۵ پیمانه
پودر پسته
۳ پیمانه
پودر قند
۵ پیمانه
پودر هل
۱ قاشق سوپ خوری
مواد شربت :
آب
۱ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
گلاب
۲ قاشق سوپ خوری
زعفران آب کرده
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

باقلوای پرچمی قزوینی

طرز تهیه

باقلوای پرچمی قزوینی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
پودر قند و پودر هل را مخلوط کنید. نیمی از پودر بادام را با زعفران مخلوط کنید. مخلوط پودر قند و پودر هل را به سه قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را با پودر پسته، قسمت دیگر را با پودر بادام زعفرانی و قسمت آخر را با پودر بادام ساده مخلوط کرده و کنار بگذارید.
۲
آب، روغن و گلاب را با هم مخلوط کنید، سپس آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را کمی ورز دهید، داخل کیسه فریزر قرار داده و ۲ ساعت در دمای محیط استراحت دهید.
۳
فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و آنها را باز کنید تا شبیه نان لواش شوند. قالب مستطیل را چرب کرده و یکی از خمیرهای بازشده را کف آن قرار دهید. مواد را به‌صورت لایه‌ای روی هم بریزید. کارتان را با مخلوط زعفرانی شروع کنید. آن را روی خمیر پخش کرده و با گوشت‌کوب بکوبید تا کاملا صاف شود. لایه بعدی را پودر بادام ساده بریزید و مانند لایه قبل آن را خوب پخش کرده و بکوبید.
۴
لایه آخر را مخلوط پسته بریزید و به همین روش عمل کنید. روی لایه پسته گلاب بمالید، سپس خمیر دیگر را روی مواد بگذارید و کمی فشار دهید. با پشت چاقو روی خمیر را طوری خط بیندازید تا خمیر به شکل لوزی‌های کوچک دربیاید.قالب را به مدت ۳۵-۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.
۵
مواد لازم برای شربت را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و قوام بیاید. قالب را فر خارج کنید و روی باقلوا شربت سرد بریزید. بعد از اینکه باقلوا کاملا خنک شد، آن را برش بزنید و سرو کنید.
تصاویر مراحل تهیه

باقلوای پرچمی قزوینی

عکس و تصاویر ارسالی از باقلوای پرچمی قزوینی
نظرات دستور پخت

باقلوای پرچمی قزوینی