مواد لازم

نان کرنبری

۵
مواد اصلی
آرد
۵۰۰ گرم
مایه خمیر فوری
۳ قاشق چای خوری
شکر (برای مایه خمیر)
۳ قاشق چای خوری
شیر
۲۵۰ میلی لیتر
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
کره
۱۵۰ گرم
کره بادام زمینی
۵۰ گرم
شکر
۱۵۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
وانیل مایع
۱ قاشق چای خوری
کرن بری
۱ پیمانه
گردو خرد شده
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

نان کرنبری

طرز تهیه

نان کرنبری

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در ظرفی ۱۰۰ گرم آرد، مایه‌خمیر، شکر و شیر را با هم مخلوط کرده، ۲۰ دقیقه استراحت دهید. بقیه آرد و نمک را با هم مخلوط‌کنید و بعد از این‌که مایه‌خمیر عمل آمد، به مواد اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید، سپس با انگشت وسط خمیر حفره‌ای ایجاد کنید.
۲
در ظرف دیگری کره، شکر، کره بادام‌زمینی، تخم‌مرغ‌ها و وانیل را با هم زن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود. حالا باید مخلوط حاصل را وسط مخلوط آرد بریزید و مواد را خوب هم بزنید. در انتها گردوهای خرد شده و کرنبری را اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا مواد به‌طور یکدست با هم مخلوط شوند.
۳
قالب مستطیل شکل مناسبی را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. به مدت ۲ ساعت قالب را درجای گرمی قرار دهید تا خمیر استراحت کند. بعد از زمان ذکرشده، قالب نان را داخل فر به مدت ۹۰ دقیقه قرار دهید. فراموش نکنید که هر نیم ساعت نان را چک کنید.
۴
هنگامی‌که پخت نان کامل شد، قالب را از فر خارج کرده و روی توری مشبک قرار دهید تا خنک شود. در صورت تمایل می‌توانید روی آن مقداری پودر قند الک کنید. حالا می‌توانید نان را برش بزنید و سرو کنید.
سایر نکات

نان کرنبری

کرنبری میوه ای است هم شبیه به آلبالو و هم شبیه به زغال اخته، در صورت در دسترس نبودن کرنبری می توان جایگزین آن از آلبالو یا زغال اخته خشک استفاده کرد.
کرنبری به صورت خشک شده در این نان مورد استفاده قرار می گیرد
کرنبری خشک را می توانید در سوپرمارکت های معتبر بیابید.
عکس و تصاویر ارسالی از نان کرنبری
نظرات دستور پخت

نان کرنبری